Počet záznamů: 1
Vizualizace vybraných problémů hraničních pedagogických disciplín
Spousta, Vladimír, 1930- - Autor
1. vyd. - Brno : Masarykova univerzita, 2010 - 193 s. : il. ; 25 cm
ISBN 978-80-210-5296-3 (brož.)
filozofie výchovy pedagogická psychologie sociální pedagogika předmětová didaktika vizuální komunikace vizuální vnímání teorie poznání
monografieSignatura B 51.253 Umístění 37.01/.09 - Teorie výchovy a vzdělávání Údaje o názvu Vizualizace vybraných problémů hraničních pedagogických disciplín / Vladimír Spousta Záhlaví-jméno Spousta, Vladimír, 1930- (Autor) Údaje o vydání 1. vyd. Vyd.údaje Brno : Masarykova univerzita, 2010 Fyz.popis 193 s. : il. ; 25 cm ISBN 978-80-210-5296-3 (brož.) Číslo nár. bibl. cnb002152017 Poznámky Nad názvem: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta. 100 výt. Poznámky o skryté bibliografii a rejstřících Obsahuje bibliografii a rejstříky Jazyková pozn. Anglické resumé Dal.odpovědnost Masarykova univerzita. Pedagogická fakulta
Předmět.hesla filozofie výchovy * pedagogická psychologie * sociální pedagogika * předmětová didaktika * vizuální komunikace * vizuální vnímání * teorie poznání Forma, žánr monografie Konspekt 37 - Výchova a vzdělávání MDT 37.013.73 , 37.015.3 , 37.013.42 , 37.016.026 , 316.77:159.931 , 159.931 , 165 , (048.8) Země vyd. Česko Jazyk dok. čeština Ve volném výběru 37.01/.09 - Teorie výchovy a vzdělávání Druh dok. KNIHY Verbální a nonverbální symboly jsou jako prostředky vizuálního myšlení a interiorizačních procesů součástí abstraktních kategorií. Při didaktické transformaci poznatkových systémů se jako významného prostředku vizualizace využívá schémat, obrázků, grafů a tabulovaných přehledů. Každá schematizace či tabulace obohacuje vzdělávací proces svou přehledností, utříděností a názorností, implicite však nese sebou též riziko zkreslujícího zjednodušení, šablonovitosti a povrchnosti. Aplikace těchto vizuálií je ceněna především pro jejich didaktické a psychologické funkce, díky nimž dochází k rozvoji vizualizační gramotnosti studenta. Schopnost vytvářet schémata a tabulky a interpretovat je lze systematicky rozvíjet ve všech fázích vyučovacího procesu. Zdroj anotace: Web obalkyknih.czNačítání…
Počet záznamů: 1