Počet záznamů: 1
Rejcha, Antonín, 1770-1836 - Autor
Vyd. 1. - Praha : Togga, 2009 - 190 s. : noty ; 17 cm
ISBN 978-80-87258-15-6 (brož.)
Vita intellectiva
Dykast, Roman, - Překladatel - Autor úvodu atd. - Autor komentáře textu - Sestavovatel, kompilátor
hudební teorie filozofie hudby hudební estetika
pojednání sborníkySignatura C 335.608 Umístění Údaje o názvu Hudba jako ryze citové umění / Antonín Rejcha ; [z francouzských originálů ... sestavil, přeložil, předmluvu a poznámky napsal Roman Dykast] Záhlaví-jméno Rejcha, Antonín, 1770-1836 (Autor) Údaje o vydání Vyd. 1. Vyd.údaje Praha : Togga, 2009 Fyz.popis 190 s. : noty ; 17 cm ISBN 978-80-87258-15-6 (brož.) Číslo nár. bibl. cnb001965340 Edice Vita intellectiva Poznámky o skryté bibliografii a rejstřících Obsahuje bibliografické odkazy a rejstřík Úplný obsah O hudbě jako ryze citovém umění -- Pojednání o melodii -- Pojednání o pokročilé hudební kompozici -- Umění operního skladatele, neboli, Úplný kurs vokální kompozice Jazyková pozn. Německé resumé Originál Sur la musique comme art purement sentimental Traité de mélodie, abstraction faite de ses rapport avec l'harmonie Traité de haute composition musicale, faisant suite au cours d'harmonie pratique et au traité de mélodie. I,II Art du compositeur dramatique, ou cours complet de composition vocale Dal.odpovědnost Dykast, Roman, 1962- (Překladatel) (Autor úvodu atd.) (Autor komentáře textu) (Sestavovatel, kompilátor)
Předmět.hesla hudební teorie - 19. století * filozofie hudby - 19. století * hudební estetika - 19. století Forma, žánr pojednání * sborníky Konspekt 781 - Hudební teorie MDT 78.01 , 781 , (081) , (049) Země vyd. Česko Jazyk dok. čeština Druh dok. KNIHY Antologie predstavuje prvni ceske preklady z teoretickych spisu hudebniho skladatele Antonina Rejchy, prazskeho rodaka, ktere vznikaly v druhe polovine jeho zivota behem druheho parizskeho pobytu v letech 1808 az 1836. Rejcha je jednim z nejvyraznejsich hudebnich teoretiku prvni tretiny 19. stoleti. Jeho spisy vytvareji soudrzny pedagogicky system a prostrednictvim dobovych prekladu do nemciny, italstiny a anglictiny se staly zakladnimi nastroji institucionalnich piliru evropske klasicke hudby nejenom v Evrope. S oporou univerzitniho vzdelani a srovnavanim s tvorbou J. Haydna a W. A. Mozarta se stal Rejcha kritikem vyvoje dobove hudby a soucasne ve svych spisech demonstroval, v cem ma spocivat skutecna hodnota hudebni kompozice. Vybrane texty o melodii, formach, hudebni myslence nebo umeni operniho skladatele jsou sjednoceny v zakladni filosoficko-esteticke podmince - hudba je skutecnym umenim jen v tech okamzicich, kdy o ni rozhoduje cit, a nikoli rozum. Zdroj anotace: Web obalkyknih.czNačítání…
Počet záznamů: 1