Počet záznamů: 1
Vliv prostředí a výchovy na duševní vývoj dítěte
Linhart, Josef, 1917-1992 - Author
1. vyd. - Praha : Dědictví Komenského, 1950 - 289 s.
Pedagogická přítomnost ; Dědictví Komenského ;
psychologie pedagogická psychologie vývoj dítěte výchova psychologický výzkum městské školy města venkov žáci děti
studieTitle statement Vliv prostředí a výchovy na duševní vývoj dítěte : příspěvek k analyse rozvoje schopností venkovských a městských dětí / Josef Linhart Main entry-name Linhart, Josef, 1917-1992 (Author) Edition statement 1. vyd. Issue data Praha : Dědictví Komenského, 1950 Phys.des. 289 s. National bibl. num. cnb000503397 Edition Dědictví Komenského (Státní pedagogické nakladatelství) ; 444 Pedagogická přítomnost (Dědictví Komenského) ; 4 Note K DISPOZICI POUZE V ELEKTRONICKÉ PODOBĚ Note 5000 výt. Internal Bibliographies/Indexes Note Obsahuje bibliografii (s. 277-285), bibliografické odkazy a rejstřík (s. 286-289) Subj. Headings psychologie * pedagogická psychologie * tělesný a duševní vývoj dítěte * psychický vývoj dítěte * psychický vývoj * vývoj dítěte * výchova * komunistická výchova * psychologický výzkum * marxistické pojetí * městské školy * venkovské školy * města * venkov * žáci * děti Form, Genre studie UDC 37.015.3 , 159.922.72 , 37.0 Country Česko Language čeština Document kind BOOKS Jedna z prvých českých marx-leninských pedagogických vědeckých studií usnadňuje učitelům výchovu nového socialistického pokolení. Kriticky rozebírá theorie těch buržoasních psychologů a sociologů, kteří se snažili dokázat méněcennost pracujícího lidu a porobených národů. Autor vyvrací mylná a nevědecká tvrzení, že schopnosti a nadání jsou biologické kategorie neměnné, "zděděné a od přírody dané". Porovnáním intelektuálního vývoje dvou skupin dětí, venkovských a městských, naopak dokázal, že existují ve všech společenských třídách a skupinách rovnocenné vlohy a schopnosti, jež mohou být utvářeny a vychovávány různým směrem a různými způsoby, prostředím nejen přírodním, ale i společenským a hospodářsko-sociálním. My dnes kolem sebe vídime nejlépe velký růst talentů, nadání a schopností pracujícího lidu, jejichž rozvoj donedávna kapitalistický řád brzdil. Dnešní mládež mění také rychle svou tvářnost. Rozborem vztahů materiálních podmínek k duševnímu životu člověka dokázal L., že duševní vývoj dítěte a člověka vůbec je určován společenskými vztahy, v nichž žijí. Zdroj anotace: Národní knihovna ČRNačítání…
Počet záznamů: 1