Počet záznamů: 1
Hábl, Jan, 1975- - Autor
118, 143 stran : ilustrace ; 21 cm
ISBN 978-80-647-5443-5
filozofie výchovy dobro pravda lidská přirozenost charakter
monografieSignatura C 398.774 Umístění 37.015.3 - Pedagogická psychologie. Etická výchova Title statement Na charakteru záleží : je možné naučit dobru? ; Na charakteru záleží : problém učitelnosti dobra / Jan Hábl Portion of title Je možné naučit dobru? Main entry-name Hábl, Jan, 1975- (Author) Publication Červený Kostelec : Pavel Mervart, 2020 Phys.des. 118, 143 stran : ilustrace ; 21 cm ISBN 978-80-647-5443-5 National bibl. num. cnb003302647 Note Experimentální kniha obsahuje jedno dílo napsané jednou jako čtivější, podruhé jako odborný text, rozlišeno podnázvem. Druhý text tištěn zvratmo včetně vlastní titulní stránky Internal Bibliographies/Indexes Note Obsahuje bibliografii, bibliografické odkazy a rejstříky Language note Anglické resumé Subj. Headings filozofie výchovy * dobro * pravda * lidská přirozenost * charakter Form, Genre monografie Conspect 37 - Výchova a vzdělávání UDC 37.013.73 , 111.84 , 165.023.1 , 159.923-021.411 , 17.021.2 , 159.923.3 , (048.8) Country Česko Language čeština Ve volném výběru 37.015.3 - Pedagogická psychologie. Etická výchova Document kind BOOKS Zápletka knihy je zřejmá – jde o charakter. Pokud vám záleží na charakteru vašich dětí nebo dokonce vašem vlastním, mohlo by to být i napínavé. Naučit dítě číst, psát, počítat nebo třeba kotoul letmo představuje určité didaktické umění ze strany učitele. Současná pedagogika je v tomto ohledu značně pokročilá. Vyvinula nespočet vynikajících metodických strategií, jak dětem předat informace, fakta, poznatky a dovednosti. Co ale pedagogice dělá problém, je výchova charakteru nebo učení dobru. Bylo to tak odnepaměti, dnes obzvlášť. Od vypuknutí vědecko-technické revoluce jsme jako lidstvo urazili ohromný kus cesty v oblasti poznání, a to se promítlo do obsahu výchovy a vzdělávání. Množství informací, které si děti musejí osvojit, je tak přemáhající, že není čas „pěstovat mravy“. Teoreticky víme, že výchova a vzdělávání by neměly být pouze o předávání poznatků. V každé příručce typu Úvod do pedagogiky, Základy pedagogiky apod. se dočteme, že kromě předávání poznatků musíme formovat také morálně-volní složku charakteru. Musíme učit dobru. Umíme to ale? Jde to vůbec? Existuje na to nějaká metoda? Co k tomu řekli velcí vychovatelé před námi – Sokrates, Komenský, Rousseau a jiní? Zdroj anotace: Web obalkyknih.czNačítání…
Počet záznamů: 1