Počet záznamů: 1
Silverberg, Miriam Rom, 1951-2008 - Autor
Berkeley : University of California Press, 2006 - 369 s., [16] s. obr. příl. : il. ; 23 cm
ISBN 978-0-520-26008-5 (brož.), ISBN 978-0-520-22273-1 (váz.)
Asia Pacific modern ;
1912-1941 20. století
kultura a společnost masová kultura sociální změna životní styl gender kulturní vlivy (západní) Východ a Západ
studieSignatura C 350.685 Umístění 316.72/.75 - Životní styl. Každodenní život. Hodnoty Údaje o názvu Erotic grotesque nonsense : the mass culture of Japanese modern times / Miriam Silverberg Záhlaví-jméno Silverberg, Miriam Rom, 1951-2008 (Autor) Vyd.údaje Berkeley : University of California Press, 2006 Fyz.popis 369 s., [16] s. obr. příl. : il. ; 23 cm ISBN 978-0-520-26008-5 (brož.) 978-0-520-22273-1 (váz.) Edice Asia Pacific modern ; 1 Poznámky Dar nadace The Nippon Foundation Poznámky o skryté bibliografii a rejstřících Obsahuje bibliografii a rejstřík Předmět.hesla 1912-1941 * 20. století * kultura a společnost - Japonsko - 20. století * masová kultura - Japonsko - 20. století * sociální změna - Japonsko - 20. století * životní styl - Japonsko - 20. století * gender - Japonsko - 20. století * kulturní vlivy (západní) - Japonsko - 20. století * Východ a Západ Forma, žánr studie Konspekt 316.7 - Sociologie kultury. Kulturní život MDT 316.72/.75 , 316.7:7.011.26 , 316.42 , 316.728 , 316.66-055.1/.3 , 316.73(1-15) , 316.722 , (520) , (048.8) Země vyd. Spojené státy americké Jazyk dok. angličtina Ve volném výběru 316.72/.75 - Životní styl. Každodenní život. Hodnoty Druh dok. KNIHY This history of Japanese mass culture during the decades preceding Pearl Harbor argues that the new gestures, relationship, and humor of ero-guro-nansensu (erotic grotesque nonsense) expressed a self-consciously modern ethos that challenged state ideology and expansionism. Miriam Silverberg uses sources such as movie magazines, ethnographies of the homeless, and the most famous photographs from this era to capture the spirit, textures, and language of a time when the media reached all classes, connecting the rural social order to urban mores. Employing the concept of montage as a metaphor that informed the organization of Japanese mass culture during the 1920s and 1930s, Silverberg challenges the erasure of Japanese colonialism and its legacies. She evokes vivid images from daily life during the 1920s and 1930s, including details about food, housing, fashion, modes of popular entertainment, and attitudes toward sexuality. Her innovative study demonstrates how new public spaces, new relationships within the family, and an ironic sensibility expressed the attitude of Japanese consumers who identified with the modern as providing a cosmopolitan break from tradition at the same time that they mobilized for war. Zdroj anotace: OKCZ - ANOTACE Z WEBUNačítání…
Počet záznamů: 1