Počet záznamů: 1
Alt, Matt - Autor
Vydání první - 336 stran : ilustrace ; 23 cm
ISBN 978-80-7413-483-8
Nohavicová, Veronika - Překladatel
20. století
masová kultura kultura a společnost kulturní vlivy (japonské) počítačové hry videohry zábavní průmysl elektronický průmysl
Japonsko 20. století
literatura faktuSignatura C 406.604 Umístění 316.72/.75 - Životní styl. Každodenní život. Hodnoty Unifikovaný název Pure invention. Česky Údaje o názvu Geniální (s)myšlenka : jak japonská popkultura ovládla svět / Matt Alt ; překlad: Veronika Nohavicová Variantní názvy Geniální myšlenka Záhlaví-jméno Alt, Matt (Autor) Údaje o vydání Vydání první Nakladatel Brno : Zoner Press, 2022 Fyz.popis 336 stran : ilustrace ; 23 cm ISBN 978-80-7413-483-8 Číslo nár. bibl. cnb003400416 Poznámky Přeloženo z angličtiny Poznámky o skryté bibliografii a rejstřících Obsahuje bibliografické odkazy Dal.odpovědnost Nohavicová, Veronika (Překladatel)
Předmět.hesla 20. století * masová kultura - Japonsko - 20. století * kultura a společnost - Japonsko - 20. století * kulturní vlivy (japonské) * počítačové hry - Japonsko - 20. století * videohry - Japonsko - 20. století * zábavní průmysl - Japonsko - 20. století * elektronický průmysl - Japonsko - 20. století * Japonsko - kultura a společnost - 20. století Forma, žánr literatura faktu Konspekt 316.7 - Sociologie kultury. Kulturní život MDT 316.7:7.011.26 , 316.72/.75 , 316.72(520) , 004.9:795 , 794:004.51 , 621.38:338.45 , 791/793-027.563 , (520) , (0:82-96) Země vyd. Česko Jazyk dok. čeština Ve volném výběru 316.72/.75 - Životní styl. Každodenní život. Hodnoty Druh dok. KNIHY Dosud nevypovězený příběh o tom, jak se Japonsko stalo kulturní supervelmocí díky fantastickým vynálezům, které uchvátily – a transformovaly – světovou představivost. Walkman. Karaoke. Pikachu. Pac-Man. AKIRA. Emoji. Všichni jsme se zamilovali do toho či onoho japonského popkulturního vynálezu, od techniky až po anime. Jak ale ve své knize dokazuje veterán japonských médií Matt Alt, z celého příběhu japonského popkulturního vzmachu neznáme ani polovinu. Japonské hračky, pomůcky a imaginární světy nás nejen bavily, ale také do hloubky změnily způsob, jakým žijeme. V 70. a 80. letech se zdálo, že Japonsko bude v blízké budoucnosti existovat na špičkové technologii Sony a Toyota, zatímco Západ se je bude snažit dohonit. Tuto vyhlídku přerušil katastrofický krach akciového trhu v roce 1990, který Západ a především Spojené státy uvrhl do hluboké recese. Krach měl Japonsko uvrhnout do propadliště dějin, ale naopak právě tehdy jeho kulturní vliv prudce vzrostl. A Japonsko opět celý svět předběhlo. Hello Kitty, Nintendo Entertainment System a multimediální říše Pokémon a Dragon Ball Z byly víc než jen marketingové hity. Tyto šikovně zabalené, nebezpečně roztomilé a závratně zábavné vynálezy udělaly z Japonska továrnu světové fantazie a nabídly nám nové nástroje, jak se vyrovnat s těžkými časy. Také nás transformovaly – spojovaly a izolovaly nás novými způsoby, otevíraly obzory představivosti a cesty k revoluci. Prostřednictvím příběhů o jednotlivých umělcích, géniích a podivínech odhaluje Geniální (s)myšlenka, jak japonská vynalézavost přetvořila globální kulturu a mohla tak stvořit moderní život a svět, jak ho známe. Autor také popisuje s citlivostí poválečný vývoj v poraženém Japonsku, jak byla vnímána okupace Spojenými státy i přímo samotní okupanti. Jak víte, žádná doba není černobílá a u Japonska to platí v přeneseném významu dvojnásob. Všechny ty barvy, neskutečná kreativita, dokonalé fantastické světy, to vše si dnešní člověk představí, když zaslechne název tohoto ostrovního státu. Zdroj anotace: Web obalkyknih.czNačítání…
Počet záznamů: 1