Počet záznamů: 1
Novotný, Jaroslav, 1970- - Autor
Vydání první - 159 stran ; 19 cm
ISBN 978-80-7476-212-3, ISBN 978-80-7571-080-2
texty textologie textová analýza interpretace textů porozumění textu hermeneutika
metodické příručkyUmístění Údaje o názvu Čtení - reflexe - interpretace : elementární úvod do práce s textem / Jaroslav Novotný Část názvu Elementární úvod do práce s textem Variantní názvy Čtení, reflexe, interpretace Záhlaví-jméno Novotný, Jaroslav, 1970- (Autor) Údaje o vydání Vydání první Nakladatel Praha : Togga, 2021 Fyz.popis 159 stran ; 19 cm ISBN 978-80-7476-212-3 978-80-7571-080-2 Poznámky K DISPOZICI POUZE V ELEKTRONICKÉ PODOBĚ Poznámky Vydáno ve spolupráci s Univerzitou Karlovou, Fakultou humanitních studií Poznámky o skryté bibliografii a rejstřících Obsahuje bibliografii a bibliografické odkazy Jazyková pozn. České a anglické resumé Předmět.hesla texty * textologie * textová analýza * interpretace textů * porozumění textu * hermeneutika Forma, žánr metodické příručky Konspekt 80 - Filologie MDT 81'42 , 801.73 , (072) Země vyd. Česko Jazyk dok. čeština Druh dok. KNIHY Předkládaná publikace přináší elementární uvedení do práce s textem a interpretace. Je určena především začínajícím vysokoškolským studentům humanitních oborů a filosofie, avšak také učitelům na gymnáziích a středních školách, kteří své žáky připravují na vysokoškolské studium, a případně i vysokoškolským učitelům, kteří do práce s textem a zásad interpretování své studenty na začátku studia uvádějí. Problematika čtení a interpretování se nejprve zasazuje do širšího kontextu otázek po povaze vědění a pravdivosti ve vědách o lidských záležitostech. V dalším výkladu se pak vychází z odkrytí základních problémů, jež spočívají ve čtení a porozumění textům, aby se teprve z nich odvodily jisté nejelementárnější zásady interpretace a propedeutická doporučení pro práci s texty. Teoretickým pozadím předkládaných výkladů je především obšírné rozpracování této problematiky v moderní hermeneutice u H.-G. Gadamera. Zdroj anotace: Web obalkyknih.czNačítání…
Počet záznamů: 1