Počet záznamů: 1  

Pokrokový charakter Komenského pedagogiky


  1.  Alt, Robert, 1905-1978 - Autor
    Vyd. 1. - Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1955 - 146 s.
    Knihovna pedagogických klasiků. Nová řada ;
     Komenský, Jan Amos, 1592-1670.
     osobnosti  pedagogika
     studie
    SignaturaC 316.985
    Umístění
    Pokrokový charakter Komenského pedagogiky
    PobočkaKde najdu?InfoSignatura
    Lidická ( příruční sklad )k vypůjčeníC 316.985   

    Údaje o názvuPokrokový charakter Komenského pedagogiky / Robert Alt
    Záhlaví-jméno Alt, Robert, 1905-1978 (Autor)
    Údaje o vydáníVyd. 1.
    Vyd.údajePraha : Státní pedagogické nakladatelství, 1955
    Fyz.popis146 s.
    Číslo nár. bibl.cnb000230941
    Edice Knihovna pedagogických klasiků. Nová řada ; Sv. 8
    OriginálFortschrittliche Charakter der Pädagogik Komenský
    Předmět.hesla Komenský, Jan Amos, 1592-1670. * osobnosti * pedagogika
    Forma, žánr studie
    Konspekt37 - Výchova a vzdělávání
    MDT 37 , 37.01 , 929
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.čeština
    Druh dok.KNIHY
    Pokrokový charakter Komenského pedagogiky
    První kniha o Komenském, napsaná s hlediska marxismu-leninismu. Autor dokazuje souvislost Komenského pedagogických idejí s tehdejší ekonomickou situací a nově osvětluje mravní prvky Komenského učení (pacifismus, sociální utopismus), které nevyvozuje abstraktně pouze z theologických názorů Komenského, nýbrž ze životních zkušeností a z popudů, daných humanistickými tendencemi soudobé společnosti. Klade důraz na prvky Komenského teorie poznání, které spojují tohoto vynikajícího myslitele s dneškem (materiálnost, zásadní poznatelnost světa, náznaky přírodovědeckého založení výchovy), a věnuje pozornost organisaci školské práce a vyučovacím methodám; ukazuje, jak racionálnost vedení podniků, zřetel k rentabilitě a zkušenosti z manufakturní výroby se obrážejí v Komenského zpracování kolektivní výuky ve třídě. Po prvé v německé literatuře je položen důraz na to, že Komenský rostl z tradic domácích, z husitského hnutí a bratrské školy, a že tedy jeho zjev při významu mezinárodním zůstává hluboce českým. Zdroj anotace: Národní knihovna ČR
    Načítání…

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.