Počet záznamů: 1  

Geniální (s)myšlenka

  1. SYS1125531
    LBL
      
    02496nam-a2200673-i-4500
    003
      
    CZ-CbJVK
    005
      
    20240526210420.9
    007
      
    ta
    008
      
    220308s2022----xr-a---e------000-0-cze-d
    015
      
    $a cnb003400416
    020
      
    $a 978-80-7413-483-8 $q (brožováno)
    035
      
    $a (OCoLC)1315529059
    040
      
    $a BOA001 $b cze $d KLG001 $e rda
    041
    1-
    $a cze $h eng
    043
      
    $a a-ja---
    045
      
    $a x-x-
    072
    -7
    $a 316.7 $x Sociologie kultury. Kulturní život $2 Konspekt $9 1
    080
      
    $a 316.7:7.011.26 $2 MRF
    080
      
    $a 316.72/.75 $2 MRF
    080
      
    $a 316.72(520) $2 MRF
    080
      
    $a 004.9:795 $2 MRF
    080
      
    $a 794:004.51 $2 MRF
    080
      
    $a 621.38:338.45 $2 MRF
    080
      
    $a 791/793-027.563 $2 MRF
    080
      
    $a (520) $2 MRF
    080
      
    $a (0:82-96) $2 MRF
    100
    1-
    $a Alt, Matt $7 mub2017959701 $4 aut
    240
    10
    $a Pure invention. $l Česky
    245
    10
    $a Geniální (s)myšlenka : $b jak japonská popkultura ovládla svět / $c Matt Alt ; překlad: Veronika Nohavicová
    246
    3-
    $a Geniální myšlenka
    250
      
    $a Vydání první
    264
    -1
    $a Brno : $b Zoner Press, $c 2022
    300
      
    $a 336 stran : $b ilustrace ; $c 23 cm
    336
      
    $a text $b txt $2 rdacontent
    337
      
    $a bez média $b n $2 rdamedia
    338
      
    $a svazek $b nc $2 rdacarrier
    500
      
    $a Přeloženo z angličtiny
    504
      
    $a Obsahuje bibliografické odkazy
    520
    3-
    $a Dosud nevypovězený příběh o tom, jak se Japonsko stalo kulturní supervelmocí díky fantastickým vynálezům, které uchvátily a transformovaly světovou představivost. Walkman. Karaoke. Pikachu. Pac-Man. AKIRA. Emoji. Všichni jsme se zamilovali do toho či onoho japonského popkulturního vynálezu, od techniky až po anime. Jak ale ve své knize dokazuje veterán japonských médií Matt Alt, z celého příběhu japonského popkulturního vzmachu neznáme ani polovinu. Japonské hračky, pomůcky a imaginární světy nás nejen bavily, ale také do hloubky změnily způsob, jakým žijeme. V 70. a 80. letech se zdálo, že Japonsko bude v blízké budoucnosti existovat na špičkové technologii Sony a Toyota, zatímco Západ se je bude snažit dohonit. Tuto vyhlídku přerušil katastrofický krach akciového trhu v roce 1990, který Západ a především Spojené státy uvrhl do hluboké recese. Krach měl Japonsko uvrhnout do propadliště dějin, ale naopak právě tehdy jeho kulturní vliv prudce vzrostl. A Japonsko opět celý svět předběhlo. Hello Kitty, Nintendo Entertainment System a multimediální říše Pokémon a Dragon Ball Z byly víc než jen marketingové hity. Tyto šikovně zabalené, nebezpečně roztomilé a závratně zábavné vynálezy udělaly z Japonska továrnu světové fantazie a nabídly nám nové nástroje, jak se vyrovnat s těžkými časy. Také nás transformovaly spojovaly a izolovaly nás novými způsoby, otevíraly obzory představivosti a cesty k revoluci. Prostřednictvím příběhů o jednotlivých umělcích, géniích a podivínech odhaluje Geniální (s)myšlenka, jak japonská vynalézavost přetvořila globální kulturu a mohla tak stvořit moderní život a svět, jak ho známe. Autor také popisuje s citlivostí poválečný vývoj v poraženém Japonsku, jak byla vnímána okupace Spojenými státy i přímo samotní okupanti. Jak víte, žádná doba není černobílá a u Japonska to platí v přeneseném významu dvojnásob. Všechny ty barvy, neskutečná kreativita, dokonalé fantastické světy, to vše si dnešní člověk představí, když zaslechne název tohoto ostrovního státu. $c okcz $u https://www.obalkyknih.cz/view?isbn=9788074134838 $2 Web obalkyknih.cz
    648
    -7
    $a 20. století $7 ch460558 $2 czenas
    650
    07
    $a masová kultura $z Japonsko $y 20. století $7 ph122659 $2 czenas
    650
    07
    $a kultura a společnost $z Japonsko $y 20. století $7 ph122010 $2 czenas
    650
    07
    $a kulturní vlivy (japonské) $7 ph407312 $2 czenas
    650
    07
    $a počítačové hry $z Japonsko $y 20. století $7 ph124512 $2 czenas
    650
    07
    $a videohry $z Japonsko $y 20. století $7 ph137442 $2 czenas
    650
    07
    $a zábavní průmysl $z Japonsko $y 20. století $7 ph127712 $2 czenas
    650
    07
    $a elektronický průmysl $z Japonsko $y 20. století $7 ph119897 $2 czenas
    651
    -7
    $a Japonsko $x kultura a společnost $y 20. století $7 ge129425 $2 czenas
    655
    -7
    $a literatura faktu $7 fd132773 $2 czenas
    700
    1-
    $a Nohavicová, Veronika $7 xx0136557 $4 trl
    910
      
    $a CBA001
    FMT
      
    BK

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.