Počet záznamů: 1
SYS 1125531 LBL 02496nam-a2200673-i-4500 003 CZ-CbJVK 005 20240526210420.9 007 ta 008 220308s2022----xr-a---e------000-0-cze-d 015 $a cnb003400416 020 $a 978-80-7413-483-8 $q (brožováno) 035 $a (OCoLC)1315529059 040 $a BOA001 $b cze $d KLG001 $e rda 041 1-
$a cze $h eng 043 $a a-ja--- 045 $a x-x- 072 -7
$a 316.7 $x Sociologie kultury. Kulturní život $2 Konspekt $9 1 080 $a 316.7:7.011.26 $2 MRF 080 $a 316.72/.75 $2 MRF 080 $a 316.72(520) $2 MRF 080 $a 004.9:795 $2 MRF 080 $a 794:004.51 $2 MRF 080 $a 621.38:338.45 $2 MRF 080 $a 791/793-027.563 $2 MRF 080 $a (520) $2 MRF 080 $a (0:82-96) $2 MRF 100 1-
$a Alt, Matt $7 mub2017959701 $4 aut 240 10
$a Pure invention. $l Česky 245 10
$a Geniální (s)myšlenka : $b jak japonská popkultura ovládla svět / $c Matt Alt ; překlad: Veronika Nohavicová 246 3-
$a Geniální myšlenka 250 $a Vydání první 264 -1
$a Brno : $b Zoner Press, $c 2022 300 $a 336 stran : $b ilustrace ; $c 23 cm 336 $a text $b txt $2 rdacontent 337 $a bez média $b n $2 rdamedia 338 $a svazek $b nc $2 rdacarrier 500 $a Přeloženo z angličtiny 504 $a Obsahuje bibliografické odkazy 520 3-
$a Dosud nevypovězený příběh o tom, jak se Japonsko stalo kulturní supervelmocí díky fantastickým vynálezům, které uchvátily a transformovaly světovou představivost. Walkman. Karaoke. Pikachu. Pac-Man. AKIRA. Emoji. Všichni jsme se zamilovali do toho či onoho japonského popkulturního vynálezu, od techniky až po anime. Jak ale ve své knize dokazuje veterán japonských médií Matt Alt, z celého příběhu japonského popkulturního vzmachu neznáme ani polovinu. Japonské hračky, pomůcky a imaginární světy nás nejen bavily, ale také do hloubky změnily způsob, jakým žijeme. V 70. a 80. letech se zdálo, že Japonsko bude v blízké budoucnosti existovat na špičkové technologii Sony a Toyota, zatímco Západ se je bude snažit dohonit. Tuto vyhlídku přerušil katastrofický krach akciového trhu v roce 1990, který Západ a především Spojené státy uvrhl do hluboké recese. Krach měl Japonsko uvrhnout do propadliště dějin, ale naopak právě tehdy jeho kulturní vliv prudce vzrostl. A Japonsko opět celý svět předběhlo. Hello Kitty, Nintendo Entertainment System a multimediální říše Pokémon a Dragon Ball Z byly víc než jen marketingové hity. Tyto šikovně zabalené, nebezpečně roztomilé a závratně zábavné vynálezy udělaly z Japonska továrnu světové fantazie a nabídly nám nové nástroje, jak se vyrovnat s těžkými časy. Také nás transformovaly spojovaly a izolovaly nás novými způsoby, otevíraly obzory představivosti a cesty k revoluci. Prostřednictvím příběhů o jednotlivých umělcích, géniích a podivínech odhaluje Geniální (s)myšlenka, jak japonská vynalézavost přetvořila globální kulturu a mohla tak stvořit moderní život a svět, jak ho známe. Autor také popisuje s citlivostí poválečný vývoj v poraženém Japonsku, jak byla vnímána okupace Spojenými státy i přímo samotní okupanti. Jak víte, žádná doba není černobílá a u Japonska to platí v přeneseném významu dvojnásob. Všechny ty barvy, neskutečná kreativita, dokonalé fantastické světy, to vše si dnešní člověk představí, když zaslechne název tohoto ostrovního státu. $c okcz $u https://www.obalkyknih.cz/view?isbn=9788074134838 $2 Web obalkyknih.cz 648 -7
$a 20. století $7 ch460558 $2 czenas 650 07
$a masová kultura $z Japonsko $y 20. století $7 ph122659 $2 czenas 650 07
$a kultura a společnost $z Japonsko $y 20. století $7 ph122010 $2 czenas 650 07
$a kulturní vlivy (japonské) $7 ph407312 $2 czenas 650 07
$a počítačové hry $z Japonsko $y 20. století $7 ph124512 $2 czenas 650 07
$a videohry $z Japonsko $y 20. století $7 ph137442 $2 czenas 650 07
$a zábavní průmysl $z Japonsko $y 20. století $7 ph127712 $2 czenas 650 07
$a elektronický průmysl $z Japonsko $y 20. století $7 ph119897 $2 czenas 651 -7
$a Japonsko $x kultura a společnost $y 20. století $7 ge129425 $2 czenas 655 -7
$a literatura faktu $7 fd132773 $2 czenas 700 1-
$a Nohavicová, Veronika $7 xx0136557 $4 trl 910 $a CBA001 FMT BK Citace
Počet záznamů: 1