Počet záznamů: 1
Sládek, Pavel, 1976- - Autor
Vydání první - 496 stran : faksimile ; 25 cm
ISBN 978-80-200-3068-9
Judaica ;
Jehuda Leva ben Becalel, asi 1525-1609
židovská filozofie renesanční filozofie židovská teologie kabala rabínská literatura rabíni
monografieSignatura C 395.062 Umístění 26 - Judaismus Údaje o názvu Jehuda Leva ben Bealel - Maharal : obrana uzavřeného světa v židovském myšlení raného novověku / Pavel Sládek Část názvu Obrana uzavřeného světa v židovském myšlení raného novověku Maharal Záhlaví-jméno Sládek, Pavel, 1976- (Autor) Údaje o vydání Vydání první Nakladatel Praha : Academia, 2020 Fyz.popis 496 stran : faksimile ; 25 cm ISBN 978-80-200-3068-9 Číslo nár. bibl. cnb003124195 Edice Judaica (Academia) ; 24 Poznámky o skryté bibliografii a rejstřících Obsahuje bibliografii, bibliografické odkazy a rejstříky Jazyková pozn. Anglické resumé Předmět.hesla Jehuda Leva ben Becalel, asi 1525-1609 * židovská filozofie - Česko - 16.-17. století * renesanční filozofie - Česko - 16.-17. století * židovská teologie - Česko - 16.-17. století * kabala - Česko - 16.-17. století * rabínská literatura - Česko - 16.-17. století * rabíni - Česko - 16.-17. století Forma, žánr monografie Konspekt 26 - Judaismus MDT 14(=411.16) , 14(4)"13/15" , 26-1 , 26-587 , 141.331.5 , 26-254 , 26-722.5 , (437.3) , (048.8) Země vyd. Česko Jazyk dok. čeština Ve volném výběru 26 - Judaismus Druh dok. KNIHY Monografie je věnována významnému židovskému teologovi (asi 1525 – 1609), spjatému svým životem a působením s Prahou, u něhož legenda o stvoření golema v obecném povědomí zcela překryla jeho význam pro židovské, ale také obecněji evropské dějiny náboženského myšlení. V úvodních kapitolách je Maharal představen v kontextu židovské kultury sklonku renesance, často na základě tištěných a rukopisných pramenů, jež dosud nebyly v souvislosti s Maharalem zmiňovány. Autor charakterizuje Maharalovy spisy a jeho myšlení, nastiňuje nejvýznamnější linie Maharalových nábožensko-filosofických, ale také společenských a politických úvah. Zvláštní pozornost věnuje ambivalentnímu vztahu tohoto židovského učence k vědeckým objevům jeho doby. Předkládá tezi, podle které je hlavním impulzem vzniku Maharalova díla obava z vlivů, jež bychom z dnešního pohledu nahlíželi jako znaky rodící se modernity. „Maharalův postoj k mimohalachickým disciplínám,“ píše autor v závěru, „je tedy výsledkem interakce pronikavé intelektuální otevřenosti a urputné snahy o petrifikaci stávajícího paradigmatu. Jako jeden z mála židovských učenců své doby Maharal do hloubky poznal nejnovější vědecké trendy, ale … současně si uvědomil, že mohou vést k celkové erozi existujího uspořádání židovského světa.“ Zdroj anotace: OKCZ - ANOTACE Z WEBUNačítání…
Počet záznamů: 1