Počet záznamů: 1  

Dějepis mezi vědou a vyprávěním

  1. SYS1237886
    LBL
      
    03908nam-a2200973-i-4500
    003
      
    CZ-CbJVK
    005
      
    20240529221915.5
    007
      
    ta
    008
      
    230621s2023----xr-----f------001-0-cze--
    015
      
    $a cnb003524561
    020
      
    $a 978-80-7465-593-7 $q (Pavel Mervart ; $q vázáno)
    020
      
    $a 978-80-7599-368-7 $q (Ostravská univerzita ; $q vázáno)
    035
      
    $a (OCoLC)1393197743
    040
      
    $a ABA001 $b cze $e rda
    041
    0-
    $a cze $b cze $b eng
    043
      
    $a e-xr---
    072
    -7
    $a 93/94 $x Dějiny (obecně) $2 Konspekt $9 8
    080
      
    $a 93/94 $2 MRF
    080
      
    $a 37.091.3 $2 MRF
    080
      
    $a 37.016.026 $2 MRF
    080
      
    $a 37.091.39 $2 MRF
    080
      
    $a 159.955:165.021 $2 MRF
    080
      
    $a 316.774:316.776.33/.34 $2 MRF
    080
      
    $a (437.3) $2 MRF
    080
      
    $a (048.8:082) $2 MRF
    100
    1-
    $a Černín, David, $d 1990- $7 jo20231192273 $4 aut
    245
    10
    $a Dějepis mezi vědou a vyprávěním / $c David Černín, Blažena Gracová, Michael Stefan, Slavoj Tomeček
    246
    30
    $a Dějepis
    264
    -1
    $a Červený Kostelec : $b Pavel Mervart ; $a Ostrava : $b Ostravská univerzita, $c 2023
    300
      
    $a 148 stran ; $c 24 cm
    336
      
    $a text $b txt $2 rdacontent
    337
      
    $a bez média $b n $2 rdamedia
    338
      
    $a svazek $b nc $2 rdacarrier
    504
      
    $a Obsahuje bibliografii, bibliografické odkazy a rejstřík
    520
    3-
    $a Kniha nabízí svébytný příspěvek do debaty o potenciálu výuky dějepisu a jejím propojení s moderními poznatky historických a společenských věd. Zároveň odpovídá na zvýšenou poptávku po výuce kritického myšlení a mediální gramotnosti, které jsou v moderní společnosti klíčové. Autoři se domnívají, že dějepis je k předávání těchto kompetencí obzvláště vhodný. Inspirace je čerpána z oblastí jako jsou teorie historického výzkumu, filozofie historiografie či v mezinárodním prostředí velmi vlivný koncept Velké historie (Big History). Specifikem prezentovaného přístupu je důraz na transdisciplinaritu. Jednotlivé kapitoly analyzují vývoj dějepisného vzdělávání v ČR od roku 1989, prezentují teoretické debaty o povaze historického poznání, budují specifický didaktický přístup k dějepisu a nabízejí návod, jak formovat vlastní výukové lekce. Čtenář může využít také modelové hodiny dostupné v online podobě. $c okcz $u https://www.obalkyknih.cz/view?isbn=9788074655937 $2 Web obalkyknih.cz
    546
      
    $a České a anglické resumé
    650
    07
    $a dějepis $7 ph117186 $2 czenas
    650
    07
    $a studium a výuka $z Česko $7 ph136700 $2 czenas
    650
    07
    $a předmětová didaktika $7 ph162893 $2 czenas
    650
    07
    $a alternativní výuka $7 ph119868 $2 czenas
    650
    07
    $a kritické myšlení $7 ph117464 $2 czenas
    650
    07
    $a mediální gramotnost $7 ph307593 $2 czenas
    655
    -7
    $a kolektivní monografie $7 fd501537 $2 czenas
    700
    1-
    $a Gracová, Blažena, $d 1950- $7 jn20000400799 $4 aut
    700
    1-
    $a Stefan, Michael, $d 1993- $7 jo20231192461 $4 aut
    700
    1-
    $a Tomeček, Slavoj $7 mzk2007411462 $4 aut
    910
      
    $a CBA001
    FMT
      
    BK

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.