Počet záznamů: 1  

O významu autority a osobního příkladu učitele v komunistické výchově dětí

  1. SYS0962129
    LBL
      
    00000nam-a22^^^^^3a-4500
    003
      
    CZ-CbJVK
    005
      
    20231108102727.1
    007
      
    ta
    008
      
    980316s1953----xr------------------cze-d
    015
      
    $a cnb000509027
    035
      
    $a (OCoLC)85314503
    040
      
    $a ABA001 $b cze $c OLA001 $d ABA001
    041
    1-
    $a cze $h rus
    043
      
    $a e-urn--
    072
    -7
    $a 37 $x Výchova a vzdělávání $2 Konspekt $9 22
    080
      
    $a 37.011.3-051 $2 MRF
    080
      
    $a 316.462 $2 MRF
    080
      
    $a (47+57) $2 MRF
    080
      
    $a (048.8) $2 MRF
    100
    1-
    $a Petrov, Nikolaj Arsen'jevič, $d 1903-1958 $7 xx0092321 $4 aut
    245
    10
    $a O významu autority a osobního příkladu učitele v komunistické výchově dětí / $c N.A. Petrov ; [z ruského originálu ... přeložil Václav Kůst]
    250
      
    $a 1. vyd.
    260
      
    $a Praha : $b Státní pedagogické nakladatelství, $c 1953 $f (Praž. tisk. 03)
    300
      
    $a 235 s. ; $c
    490
    1-
    $a Pedagogická přítomnost ; $v sv. 20
    500
      
    $a 15400 výt.
    504
      
    $a Obsahuje bibliografii
    520
    3-
    $a "Autor si klade za úkol ukázat především mladému učiteli začátečníku, jak vážným prostředkem komunistické výchovy dětí je autorita a osobní příklad pedagoga-bolševika ... ." Ukazuje, jak velikou pozornost věnovali Lenin a Stalin úloze lidového učitele ve výchově dorůstajících generací, osvětluje otázku významu autority a osobního příkladu učitele v pojetí předních ruských pedagogů předrevolučních i sovětských, zdůrazňuje, že jedině v zemi socialismu jsou odstraňovány protiklady mezi tvůrčími snahami lidového učitele a požadavky, které na něj klade socialistická společnost, a upozorňuje, jak ostrý rozpor je mezi hmotnou a právní situací lidového učitele v kapitalistických zemích a úvahami buržoazních teoretiků. Dále zkoumá, za jakých podmínek přináší osobní příklad učitele největší kladný účinek, a stanoví základní předpoklady k získání autority, úcty a lásky žáků. V závěrečné kapitole se zabývá otázkou součinnosti školy a rodičů a jejich vzájemnými povinnostmi pro dosažení jednoty ve výchově dětí. $c okcz $u https://www.obalkyknih.cz/view?oclc=(OCoLC)85314503&nbn=cnb000509027 $2 Národní knihovna ČR
    650
    07
    $a učitelé $7 ph126982 $2 czenas
    650
    07
    $a autorita $x pedagogické aspekty $7 ph118710 $2 czenas
    651
    -7
    $a Sovětský svaz $7 ge128583 $2 czenas
    655
    -7
    $a studie $7 fd133597 $2 czenas
    700
    1-
    $a Kůst, Václav, $d 1885-1971 $7 jk01071053 $4 trl
    765
    0-
    $t O značenii avtoriteta i ličnogo primera učitelja $9 Česky
    830
    -0
    $a Pedagogická přítomnost (Státní pedagogické nakladatelství) ; $v 20
    856
    41
    $u http://krameriusndk.nkp.cz/search/handle/uuid:59cf8590-f2f1-11e4-88cd-005056827e52 $3 DNNT $x DNNTO $y Digitalizovaný dokument
    910
      
    $a CBA001
    FMT
      
    BK

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.