Počet záznamů: 1
Mediální diskurs postmoderny
Bystřický, Jiří, 1955-2015 - Autor
Vyd. 1. - V Praze : Karolinum, 2001 - 205 s. ; 21 cm
ISBN 80-246-0254-7 (brož.)
filozofie literatury vnímání literárního díla postmodernismus (literatura) román literární teorie
studieSignatura C 303.235 Umístění Údaje o názvu Mediální diskurs postmoderny : k problematice fatálních strategií a seduktivních her narativních diskursů / Jiří Bystřický Záhlaví-jméno Bystřický, Jiří, 1955-2015 (Autor) Údaje o vydání Vyd. 1. Vyd.údaje V Praze : Karolinum, 2001 Fyz.popis 205 s. ; 21 cm ISBN 80-246-0254-7 (brož.) Číslo nár. bibl. cnb001028146 Poznámky o skryté bibliografii a rejstřících Obsahuje bibliografii a bibliografické odkazy Předmět.hesla filozofie literatury * vnímání literárního díla * postmodernismus (literatura) * román * literární teorie Forma, žánr studie Konspekt 82.0 - Literatura (teorie) MDT 82:1 , 82.07 , 82.02"1960/20.." , 82-31 , 82.0 , (048.8) Země vyd. Česko Jazyk dok. čeština Druh dok. KNIHY Údaje o názvu Změny v českém pivovarství na přelomu tisíciletí / Vratislav Kozák, Věra Kozáková Záhlaví-jméno Kozák, Vratislav, 1956- (Autor) Údaje o vydání 1. vyd. Vyd.údaje Zlín : VeRBuM, 2013 Fyz.popis 102 s. : il. ; 21 cm ISBN 978-80-87500-45-3 Číslo nár. bibl. cnb002535555 Poznámky K DISPOZICI POUZE V ELEKTRONICKÉ PODOBĚ Tématem této knihy je především postmoderní diskurs románu. Autor analyzuje jednotlivé postmoderní texty (především romány M. Kundery, U. Eca, J. Fowlese). Charakterizuje základní motivy i podstatná hlediska autorských přístupů. Dokládá, jak vlastní pojetí komunikace u všech tří autorů směřuje zejména k hledání jistých cest úniku mimo napsané. K otevírání tzv. prázdných míst v textu, jimiž lze nechat vystoupit to mlčenlivé, jež je každou promluvou neseno a předkládáno. Autor vychází z Freudovy teze, že náhodu je nutno považovat za dostatečné určení toho, aby určovala náš osud. Téma práce bere v potaz komunikativní transgresi, jisté pronikání za daný řád zpřítomňování, tj. ohled k tzv. rizomatickým spojením. Odkazuje k tzv. rozepřím, křehkým formám náznaků, multiplicitní hře znaků, otevřenému dílu (U. Eco), ironické strategii i symbolické seduktivní hře (M. Kundera), která je podle autora fatální. Autor hledá přednosti románu, v němž je použita postmoderní metoda vyprávění a nachází především předvedení filosofických gest způsobem, který by byl jinde obtížně k dispozici. Text může podle něj zachytit něco z pohybu neočekávaného a nezamýšleného. Má možnost přiblížit se skrytým identitám. Autor obhajuje stanovisko uznání tolerance k nezamýšlenému, hledisko horizontální analogie. Celá práce se opírá o stanoviska postmoderních autorů např. M. Foucalta, J. Derridy, G. Deleuze, J. Baudrillarda, J.-F. Lyotarda. Zdroj anotace: OKCZ - ANOTACE Z WEBUNačítání…
Počet záznamů: 1