Počet záznamů: 1  

K teorii plastičnosti

  1. Zobrazit informace o knize na stránce www.obalkyknih.cz

    kniha


     Rezek, Petr, 1948-2022 - Autor
    Vyd. 1. - Praha : Triáda, 2004 - 211 s. : il. ; 19 cm + pohlednice + záložka (35 cm)
    ISBN 80-86138-53-4
    Delfín ;
      Fialová, Eva, - Autor úvodu atd.
     filozofie  plasticita  sochařství
     studie
    SignaturaC 319.943
    Umístění 730 - Sochařství
    K teorii plastičnosti
    PobočkaKde najdu?InfoSignatura
    Lidická ( volný výběr ) vypůjčeno (do 07.10.2024)C 319.943   

    Title statementK teorii plastičnosti / Petr Rezek ; [autorovu bibliografii sestavila a ediční poznámku napsala Eva Fialová]
    Main entry-name Rezek, Petr, 1948-2022 (Author)
    Edition statementVyd. 1.
    Issue dataPraha : Triáda, 2004
    Phys.des.211 s. : il. ; 19 cm + pohlednice + záložka (35 cm)
    ISBN80-86138-53-4
    National bibl. num.cnb001409708
    Edition Delfín (Triáda) ; sv. 51
    Internal Bibliographies/Indexes NoteObsahuje bibliografii a rejstříky
    Another responsib. Fialová, Eva, 1958- (Author of introduction)
    Subj. Headings filozofie * plasticita * sochařství
    Form, Genre studie
    Conspect73 - Sochařství, keramika, porcelán, umělecké zpracování kovů
    UDC 730
    CountryČesko
    Languagečeština
    Ve volném výběru730 - Sochařství
    Document kindBOOKS
    K teorii plastičnosti
    V roce 1982 vydal Petr Rezek v Jazzové sekci knihu Tělo, věc a skutečnost v současném umění, v níž předložil přednášky a studie z let 1976–1981. Zachycují, jak píše v předmluvě, jeho osobní vztah k umění – v autorově případě vztah filosofický. Nejde však jen o přístup k uměleckému dílu. Rezek chce – jak vystihuje mottem svazku – prostřednictvím myšlení naučit vidět něco, co jsme schopni nahlédnout všichni. Stejnými slovy by bylo možné uvést i tento svazek K teorii plastičnosti, v němž se autorova pozornost zaměřuje na sochu. Výchozí materiál analýz zde představují díla amerických minimalistických sochařů – demonstruje na nich, co je plastičnost a v čem se odlišuje od plastičnosti soch evropského klasického sochařství. Dále se zabývá situacemi Georga Segala a otázkou takzvaného překračování estetické hranice. Sleduje postupy, které používají Zdeněk Palcr, Miloslav Chlupáč, Karel Nepraš či Stanislav Podhrázský, a ukazuje je jako různé přístupy k plastičnosti. Zdroj anotace: Web obalkyknih.cz
    Načítání…

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.