Počet záznamů: 1  

Těžký bombardér Tupolev TB-3

  1. SYS0933889
    LBL
      
    01564nam-a2200457-i-4500
    003
      
    CZ-CbJVK
    005
      
    20210602235712.2
    007
      
    ta
    008
      
    200706s2020----xr-ac--e-f----000-0-cze--
    015
      
    $a cnb003234042
    020
      
    $a 978-80-7648-016-2 $q (brožováno) : $c Kč 139,00
    035
      
    $a (OCoLC)1200255168
    040
      
    $a OLA001 $b cze $e rda
    043
      
    $a e-ur---
    072
    -7
    $a 623 $x Vojenská technika $2 Konspekt $9 19
    080
      
    $a 623.746.4 $2 MRF
    080
      
    $a (47+57) $2 MRF
    080
      
    $a (036) $2 MRF
    080
      
    $a (084.12) $2 MRF
    100
    1-
    $a Kotel‘nikov, Vladimir Rostislavovič, $d 1951- $7 xx0203765 $4 aut
    245
    10
    $a Těžký bombardér Tupolev TB-3 / $c Vladimir Kotelnikov
    264
    -1
    $a Nevojice : $b Jakab Publishing, $c 2020
    300
      
    $a 50 stran : $b ilustrace, portréty ; $c 30 cm
    336
      
    $a text $b txt $2 rdacontent
    336
      
    $a statický obraz $b sti $2 rdacontent
    337
      
    $a bez média $b n $2 rdamedia
    338
      
    $a svazek $b nc $2 rdacarrier
    490
    1-
    $a Aero, $x 2336-4645 ; $v 68
    520
    3-
    $a V roce 1925 zadala Zvláštní technická kancelář vojenského výzkumu (Ostěchbjuro, OTB) Ústřednímu aerodynamickému a hydrodynamickému ústavu (CAGI) úkol zahájit vývoj letounu T1-4RT3 s pohonem čtyř motorů Wright T-3. První dispoziční výkres letounu, jemuž CAGI přiřadil označení ANT-6, byl hotov začátkem roku 1927. Představoval celokovový samonosný dolnoplošník s křídlem o velké tloušťce profilu a potahem z vlnitého plechu. Ve své době byl letoun skutečným gigantem jen kola hlavního podvozku měla dvoumetrový průměr. Prototyp se začal v dílnách CAGI stavět v říjnu 1929. V dokumentech VVS mu náleželo označení TB-3. Do 20. února 1931 se TB-3 vznesl desetkrát letoun se více opravoval a dopracovával, než létal. Vzorový stroj závodu č. 22 (? 2201) si letovou premiéru odbyl až 27. února 1932, druhý vyrobený kus jej následoval 25. března. První, desetikusovou sérii ve Filách zvládli postavit do 28. dubna, tak aby se letouny mohly zúčastnit prvomájové přehlídky v Moskvě. V druhé polovině 30. let disponovaly VVS nejmohutnějším strategickým bombardovacím letectvem na světě. Koncem 30. let stroj však již beznadějně zastarával. K prvnímu únoru 1940 se v řadách VVS nacházelo 509 TB-3, z nichž 100 nebylo schopných provozu. Sloužily například jako bombardovací, výsadkové, transportní, nosiče stíhacích letounu. Publikace popisuje všechny verze a účast v různých konfliktech včetně II. světové války, kde sehráhli velmi zajímavou roli. $c okcz $u https://www.obalkyknih.cz/view?isbn=9788076480162 $2 OKCZ - ANOTACE Z WEBU
    650
    07
    $a Tupolev TB-3 (bombardovací letadlo) $7 ph538409 $2 czenas
    650
    07
    $a bombardovací letadla $z Sovětský svaz $7 ph118962 $2 czenas
    655
    -7
    $a informační publikace $7 fd132454 $2 czenas
    655
    -7
    $a fotografické publikace $7 fd132276 $2 czenas
    830
    -0
    $a Aero
    910
      
    $a CBA001
    FMT
      
    BK

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.