Počet záznamů: 1  

Jedinečnost a reprodukce fotografického obrazu

  1. Zobrazit informace o knize na stránce www.obalkyknih.cz

    kniha


     Přibyl, Ondřej, 1978- - Autor
    Vyd. 1. - Praha : Vysoká škola uměleckoprůmyslová v Praze, 2014 - 139 s. ; 21 cm
    ISBN 978-80-86863-77-1 (brož.)
     daguerrotypie  fotografie  filozofie umění  dějiny fotografie
     monografie
    SignaturaC 360.244
    Umístění 77 - Fotografie
    Jedinečnost a reprodukce fotografického obrazu
    PobočkaKde najdu?InfoSignatura
    Lidická ( volný výběr ) k vypůjčeníC 360.244   

    Údaje o názvuJedinečnost a reprodukce fotografického obrazu / Ondřej Přibyl
    Záhlaví-jméno Přibyl, Ondřej, 1978- (Autor)
    Údaje o vydáníVyd. 1.
    Vyd.údajePraha : Vysoká škola uměleckoprůmyslová v Praze, 2014
    Fyz.popis139 s. ; 21 cm
    ISBN978-80-86863-77-1 (brož.)
    Číslo nár. bibl.cnb002541046
    Poznámky o skryté bibliografii a rejstřícíchObsahuje bibliografii a bibliografické odkazy
    Předmět.hesla daguerrotypie * fotografie * filozofie umění * dějiny fotografie
    Forma, žánr monografie
    Konspekt77 - Fotografie. Fotografické postupy
    MDT 772.11 , 7.01 , 77.03/.08 , 101 , 72/76 , 77(091) , (048.8)
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.čeština
    Ve volném výběru77 - Fotografie
    Druh dok.KNIHY
    Jedinečnost a reprodukce fotografického obrazu
    Jedinečnost a reprodukce fotografického obrazu - Ondřej Přibyl. Publikace představuje revidovanou a doplněnou teoretickou část autorovy dizertační práce, ve které se zabývá problematikou toho, co představuje originál fotografického obrazu pro diváka i tvůrce a jak se vnímání statusu originálu a jedinečnosti proměňovalo a proměňuje spolu s vývojem fotografie a fotografické technologie. V souvislosti s tím se autor snaží vymezit možnosti definování vlastností uměleckého média a nastolit otázku míry zahrnutí procesu vzniku uměleckého díla do díla samotného. Jako jeden z opěrných pilířů tohoto uvažování mu posloužila dřevní fotografická technologie daguerrotypie, která je jistým ultimativním či referenčním bodem pro celou oblast fotografie. Za takovýto bod je možné ji považovat zejména vzhledem k rezistenci daguerrotypie vůči mechanické reprodukovatelnosti a přímé hmotné souvztažnosti, kterou udržuje s objektem, jehož světelnou stopu zachycuje. Pohled na takovýto bod může posloužit k hlubšímu pochopení celé oblasti fotografie jakožto technologie i obrazového média. Teoretická část je rozdělená do osmi celků, v nichž autor zmiňuje historický kontext vynálezu fotografie a její etablování ve světě umění, ukazuje na příkladu techniky fotogramu složitost přesné definice vynálezu fotografie včetně přesné datace apod. V dalších kapitolách se pak autor např. zabývá otázkou, nakolik fotografie je či není zobrazením a přistupujeme-li k ní jako ke znaku, pojetím originality a reprodukce v souvislosti s autonomií fotografického obrazu, nalezením hranice mezi kopií a falzem v technologickém prostředí média fotografie a konečně technologií daguerrotypie. Grafické řešení Jan Čumlivski. Zdroj anotace: Web obalkyknih.cz
    Načítání…

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.