Počet záznamů: 1
Cesty městem
Braun Kohlová, Markéta, 1977- - Autor
Vyd. 1. - Praha : Sociologické nakladatelství (SLON), 2012 - 283 s. : il., mapy ; 20 cm
ISBN 978-80-7419-099-5 (brož.) :
Knižnice Sociologické aktuality ;
městská doprava dojížďka do zaměstnání
monografieSignatura C 350.185 Umístění 656.1 - Silniční doprava Údaje o názvu Cesty městem : o racionalitě každodenního cestování / Markéta Braun Kohlová Záhlaví-jméno Braun Kohlová, Markéta, 1977- (Autor) Údaje o vydání Vyd. 1. Vyd.údaje Praha : Sociologické nakladatelství (SLON), 2012 Fyz.popis 283 s. : il., mapy ; 20 cm ISBN 978-80-7419-099-5 (brož.) : Kč 279,00 Číslo nár. bibl. cnb002391930 Edice Knižnice Sociologické aktuality ; 26 Poznámky o skryté bibliografii a rejstřících Obsahuje bibliografii, bibliografické odkazy a rejstříky Jazyková pozn. Anglické resumé Předmět.hesla městská doprava - sociologické aspekty * dojížďka do zaměstnání - sociologické aspekty Forma, žánr monografie Konspekt 656 - Doprava MDT 656.121 , 331.556.22 , 316 , (048.8) Země vyd. Česko Jazyk dok. čeština Ve volném výběru 656.1 - Silniční doprava Druh dok. KNIHY Autorka se ve své knize zabývá otázkou volby dopravního prostředku, kterou považuje za zásadní v rámci studia mobility. Nachází dva důvody, proč se zabývat každodenním cestováním. Tím prvním důvodem je, že jednotlivci žijící v současné době ve velkých západních městech stráví cestováním velké množství času a vynaloží na ně mnoho finančních prostředků. Druhým důvodem jsou negativní dopady dopravy v podobě každodenního pohybu velkého množství jednotlivců na vzhled moderních měst a městské společnosti. Volba dopravního prostředku se v této knize zkoumá jak z perspektivy statistické, tak behaviorální. Velkou heterogenitu jednání různých společenských skupin autorka v knize systematizuje s pomocí typologie aktérů a odlišných sfér racionality, které se u nich při volbě dopravního prostředku dominantě projevují. Vytvoření takové systematizace je nezbytné pro určení klíčových faktorů nárůstu a poklesu individuální automobilové dopravy a případnou identifikaci motivačních či regulačních mechanismů, které mohou být účinné při omezování rostoucího objemu automobilové dopravy. Díky vytvořené typologii dominantních sfér racionality je analýza volby dopravního prostředku, předkládaná v závěru knihy, zároveň příkladem testování různých konceptů sociologické teorie. Kniha využívá závěry původního výzkumu realizovaného v letech 2008 a 2009 v českých městských aglomeracích. Východiska výzkumu byla formulována na základě diskuse o tom, nakolik je možné každodenní volbu dopravního prostředku, a tedy značně rutinní chování, považovat za racionální a jako takové ho zkoumat. Výzkum pak kombinoval kvalitativní a kvantitativní sociologickou analýzu. Zdroj anotace: Web obalkyknih.czNačítání…
Počet záznamů: 1