Počet záznamů: 1
Schools of thought
Brown, Rexford - Autor
1st ed. - San Francisco : Jossey-Bass, 1991 - xxi, 290 s.
ISBN 1-55542-314-0
Jossey-Bass education series
gramotnost školství vzdělávání
Spojené státy americké
studieSignatura C 306.188 Umístění 37.01/.09 - Teorie výchovy a vzdělávání Údaje o názvu Schools of thought : how the politics of literacy shape thinking in the classroom / Rexford G. Brown Záhlaví-jméno Brown, Rexford (Autor) Údaje o vydání 1st ed. Vyd.údaje San Francisco : Jossey-Bass, 1991 Fyz.popis xxi, 290 s. ISBN 1-55542-314-0 Edice Jossey-Bass education series Poznámky o skryté bibliografii a rejstřících Obsahuje bibliografii a rejstřík Předmět.hesla gramotnost * školství * vzdělávání * Spojené státy americké Forma, žánr studie MDT 37.01 , 37.09 Země vyd. Spojené státy americké Jazyk dok. angličtina Ve volném výběru 37.01/.09 - Teorie výchovy a vzdělávání Druh dok. KNIHY In this study of the effects of school reform policies of the 1980s, Rexford Brown describes a literacy challenge facing the United States - how to create learning environments that teach adults and children to think critically, solve problems, exercise judgement, and learn new skills. To find out how the school reform movement is working toward these ends, Brown visited classrooms across North America, from the backroads of the rural South to unadorned Native American schools, to urban buildings in the industrial northeast, and finally to an Ontario school district. By comparing reform policies currently in place with other policies that really work, Brown outlines the ways in which policymakers, legislators, teachers, administrators, and school boards can effect changes that will lead to a "literacy of thoughtfulness" for the 21st century. Zdroj anotace: Web obalkyknih.czNačítání…
Počet záznamů: 1