Počet záznamů: 1  

Každý z nás stopuje svoji ropuchu


  1.  Štyrský, Jindřich, 1899-1942 - Autor
    1. vyd. - Praha : Thyrsus, 1996 - 165 s. : il.
    ISBN 80-901774-5-X
      Srp, Karel, - Editor
    19.-20. století
     malíři  literární tvorba  česká literatura  literární avantgarda  žurnalistika
     výbory
    SignaturaC 287.002
    Umístění 821.162.3 - Česká literatura
    Každý z nás stopuje svoji ropuchu
    PobočkaKde najdu?InfoSignatura
    Lidická ( příruční sklad )k vypůjčeníC 287.002   

    Údaje o názvuKaždý z nás stopuje svoji ropuchu : texty 1923-40 / Jindřich Štyrský ; [editor Karel Srp]
    Záhlaví-jméno Štyrský, Jindřich, 1899-1942 (Autor)
    Údaje o vydání1. vyd.
    Vyd.údajePraha : Thyrsus, 1996
    Fyz.popis165 s. : il.
    ISBN80-901774-5-X
    Číslo nár. bibl.cnb000165983
    Poznámky o skryté bibliografii a rejstřícíchBibliogr. - Jmenný rejstřík
    Dal.odpovědnost Srp, Karel, 1958- (Editor)
    Předmět.hesla 19.-20. století * malíři - Česko - 19.-20. století * literární tvorba * česká literatura - 20. století * literární avantgarda - 20. století * žurnalistika
    Forma, žánr výbory
    Konspekt821.162.3.09 - Česká literatura - o ní
    MDT 82.02"1900/1945" , 808.1 , (437.3) , 75.071.1 , 050 , 070 , 821.162.3
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.čeština
    Ve volném výběru821.162.3 - Česká literatura
    Druh dok.KNIHY
    Každý z nás stopuje svoji ropuchu
    Soubor knižně dosud nepublikovaných textů významného představitele českého meziválečného umění (1899–1942). „I když se Štyrského dílo interpretuje především v kontextu avantgardního umění, vydání souboru jeho textů právě nakladatelstvím Thyrsus není pouhou náhodou: připomíná autorův mladistvý obdiv k okruhu Moderní revue, především k Jiřímu Karáskovi ze Lvovic, který byl první osobností z pražského kulturního prostředí, s níž osmnáctiletý Štyrský koncem 1. světové války navázal kontakt. Při vstupu do Devětsilu sice obrátil pozornost jiným směrem, ale již od přelomu 20. a 30. let se stále výrazněji vztahoval ke světu symbolismu a dekadence. Vzájemné spříznění se zřetelně projevuje nejen ve společných literárních láskách, ve sdílení tématu melancholie a ztraceného ráje, ale také ve stylu Štyrského textů a v jeho vyhroceném individualismu (ten ocenil i Karásek, když přirovnal Štyrským redigovaný Odeon k heroické fázi Moderní revue v 90. letech). Zmíněné souvislosti získaly zvláštní význam v okamžiku, kdy se Štyrský s doživotní platností přiklonil k surrealismu, v jehož rodokmenu mají mnozí představitelé symbolismu a dekadence své místo.” (Lenka Bydžovská) Zdroj anotace: OKCZ - ANOTACE Z WEBU
    Načítání…

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.