Počet záznamů: 1  

K teorii plastičnosti

  1. Zobrazit informace o knize na stránce www.obalkyknih.cz

    kniha


     Rezek, Petr, 1948-2022 - Autor
    Vyd. 1. - Praha : Triáda, 2004 - 211 s. : il. ; 19 cm + pohlednice + záložka (35 cm)
    ISBN 80-86138-53-4
    Delfín ;
      Fialová, Eva, - Autor úvodu atd.
     filozofie  plasticita  sochařství
     studie
    SignaturaC 319.943
    Umístění 730 - Sochařství
    K teorii plastičnosti
    PobočkaKde najdu?InfoSignatura
    Lidická ( volný výběr ) k vypůjčeníC 319.943   

    Údaje o názvuK teorii plastičnosti / Petr Rezek ; [autorovu bibliografii sestavila a ediční poznámku napsala Eva Fialová]
    Záhlaví-jméno Rezek, Petr, 1948-2022 (Autor)
    Údaje o vydáníVyd. 1.
    Vyd.údajePraha : Triáda, 2004
    Fyz.popis211 s. : il. ; 19 cm + pohlednice + záložka (35 cm)
    ISBN80-86138-53-4
    Číslo nár. bibl.cnb001409708
    Edice Delfín (Triáda) ; sv. 51
    Poznámky o skryté bibliografii a rejstřícíchObsahuje bibliografii a rejstříky
    Dal.odpovědnost Fialová, Eva, 1958- (Autor úvodu atd.)
    Předmět.hesla filozofie * plasticita * sochařství
    Forma, žánr studie
    Konspekt73 - Sochařství, keramika, porcelán, umělecké zpracování kovů
    MDT 730
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.čeština
    Ve volném výběru730 - Sochařství
    Druh dok.KNIHY
    K teorii plastičnosti
    V roce 1982 vydal Petr Rezek v Jazzové sekci knihu Tělo, věc a skutečnost v současném umění, v níž předložil přednášky a studie z let 1976–1981. Zachycují, jak píše v předmluvě, jeho osobní vztah k umění – v autorově případě vztah filosofický. Nejde však jen o přístup k uměleckému dílu. Rezek chce – jak vystihuje mottem svazku – prostřednictvím myšlení naučit vidět něco, co jsme schopni nahlédnout všichni. Stejnými slovy by bylo možné uvést i tento svazek K teorii plastičnosti, v němž se autorova pozornost zaměřuje na sochu. Výchozí materiál analýz zde představují díla amerických minimalistických sochařů – demonstruje na nich, co je plastičnost a v čem se odlišuje od plastičnosti soch evropského klasického sochařství. Dále se zabývá situacemi Georga Segala a otázkou takzvaného překračování estetické hranice. Sleduje postupy, které používají Zdeněk Palcr, Miloslav Chlupáč, Karel Nepraš či Stanislav Podhrázský, a ukazuje je jako různé přístupy k plastičnosti. Zdroj anotace: Web obalkyknih.cz
    Načítání…

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.