Počet záznamů: 1  

Idea fenomenologie


  1.  Husserl, Edmund, 1859-1938 - Autor
    1. vyd. - Praha : OIKOYMENH, 2001 - 103 s. ; 21 cm
    ISBN 80-7298-023-8
    Oikúmené
      Patočka, Jan, - Autor
     fenomenologie  teorie poznání  fenomenologická redukce
     přednášky  komentovaná vydání
    SignaturaC 301.889
    Umístění 165 - Teorie poznání
    Idea fenomenologie
    PobočkaKde najdu?InfoSignatura
    Lidická ( příruční sklad )k vypůjčeníC 301.889   

    Údaje o názvuIdea fenomenologie : a dva texty Jana Patočky k problému fenomenologie / Edmund Husserl ; [z německých originálů ... přeložil Miroslav Petříček a Tomáš Dimter]
    Záhlaví-jméno Husserl, Edmund, 1859-1938 (Autor)
    Údaje o vydání1. vyd.
    Vyd.údajePraha : OIKOYMENH, 2001
    Fyz.popis103 s. ; 21 cm
    ISBN80-7298-023-8
    Číslo nár. bibl.cnb001005016
    Edice Oikúmené (OIKOYMENH)
    Poznámky o skryté bibliografii a rejstřícíchObsahuje bibliografické odkazy
    OriginálIdee der Phänomenologie
    Epoché und Reduktion
    Was ist Phänomenologie?
    Dal.odpovědnost Patočka, Jan, 1907-1977 (Autor)
    Předmět.hesla fenomenologie * teorie poznání * fenomenologická redukce
    Forma, žánr přednášky * komentovaná vydání
    Konspekt165 - Teorie poznání. Epistemologie
    MDT 165.62 , 165 , (042.3) , (0.072)
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.čeština
    Ve volném výběru165 - Teorie poznání
    Druh dok.KNIHY
    Idea fenomenologie
    První Husserlův spis k transcendentální fenomenologii provázený dvěma interpretacemi Jana Patočky. Lidské poznání se prostřednictvím subjektivních pochybností nepopírá, ale ani se nestává pochybným. Poznáním se však stávají pouze nepochybné možnosti poznání a absolutně "výstižné" poznatky. Základním předpokladem tohoto procesu tudíž je neakceptovat ihned žádnou formu poznání jako poznání, neboť subjekt by mohl být zaskočen pochybnostmi - prvotním se stává vědomí nepochybných případů poznatků, skutečně vystihující předměty svého poznání. Zakladatel fenomenologie zkoumá možnosti objektivních věd při poznávání problematiky transcendence. Jak může poznání překročit samo sebe a vystihnout bytí, které nelze najít v rámci vědomí? Subjekt nesmí použít transcendentní redukci, ale fenomenologickou redukci - tj. vyloučení všech transcendentních tezí. Fenomenologickou redukci představuje vztažení "neplatnosti" k veškeré existenci transcendence. Vědecké hypotézy, teorie, platnosti, skutečnosti se stávají přípustné pouze jako fenomény. Radikální zdůraznění lidského vědomí jako absolutního "čistého bytí", zcela odlišného od skutečnosti ostatní reality. Jednotlivé věci jsou dány pouze v jevu a jeho prostřednictvím! Přílohu tvoří dva Patočkovy články o Husserlově transcendentální metodě. Zdroj anotace: Web obalkyknih.cz
    Načítání…

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.