Počet záznamů: 1  

Fenomenologická intepretace Kantovy Kritiky čistého rozumu

  1. Zobrazit informace o knize na stránce www.obalkyknih.cz

    kniha


     Heidegger, Martin, 1889-1976 - Autor
    Vyd. 1. - Praha : OIKOYMENH, 2004 - 343 s. ; 22 cm
    ISBN 80-7298-124-2
    Knihovna novověké tradice a současnosti ;
     Kant, Immanuel, 1724-1804.
     transcendentální filozofie  transcendentální dedukce  ontologie (filozofie)  fenomenologie
     přednášky
    SignaturaC 316.095
    Umístění 165 - Teorie poznání
    Fenomenologická intepretace Kantovy Kritiky čistého rozumu
    PobočkaKde najdu?InfoSignatura
    Lidická ( volný výběr ) k vypůjčeníC 316.095   

    Údaje o názvuFenomenologická intepretace Kantovy Kritiky čistého rozumu / Martin Heidegger ; [z německého originálu ... přeložil Jan Kuneš]
    Záhlaví-jméno Heidegger, Martin, 1889-1976 (Autor)
    Údaje o vydáníVyd. 1.
    Vyd.údajePraha : OIKOYMENH, 2004
    Fyz.popis343 s. ; 22 cm
    ISBN80-7298-124-2
    Číslo nár. bibl.cnb001492727
    Edice Knihovna novověké tradice a současnosti
    Poznámky o skryté bibliografii a rejstřícíchObsahuje bibliografické odkazy
    OriginálPhänomenologische Interpretation von Kants Kritik der reinen Vernunft
    Předmět.hesla Kant, Immanuel, 1724-1804. * transcendentální filozofie * transcendentální dedukce * ontologie (filozofie) * fenomenologie
    Forma, žánr přednášky
    Konspekt165 - Teorie poznání. Epistemologie
    MDT 165.31/.32 , 165.17 , 111 , 165.62 , (042.3)
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.čeština
    Ve volném výběru165 - Teorie poznání
    Druh dok.KNIHY
    Fenomenologická intepretace Kantovy Kritiky čistého rozumu
    Kantovo pojetí ontologického poznání vychází z konečnosti poznání, neboť konečnost poznání spočívá v odkázanosti na předchozí danost něčeho, co se samo o sobě nezhotovené, vyskytuje. Konečnost lidského poznání spočívá v tom, že subjektivita je časová... Heideggerův výklad tudíž zdůrazňuje problematiku času a syntézy! Syntetická jednota transcendentální apercepce zosobňuje transcendentální jednotu čisté produktivní syntézy obrazotvornosti. Původní syntéza čisté obrazotvornosti představuje základ veškerého poznání... Ve druhém vydání Kritiky čistého rozumu se transcendentální apercepce opět stává hlavním pilířem celé transcendentální filozofie, tedy ontologie. Ontologické poznání znamená obsahové a nezkušenostní poznání. Syntetické poznání a priori se stává možným výlučně na základě čisté produktivní obrazotvornosti, rozuměj na základě časovosti... Zdroj anotace: Web obalkyknih.cz
    Načítání…

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.