Počet záznamů: 1  

Čtenář jako výzva


  1. Vyd. 1. - Brno : Host, 2001 - 340 s. ; 21 cm
    ISBN 80-86055-92-2
    Strukturalistická knihovna ;
      Červenka, Miroslav, - Sestavovatel, kompilátor - Překladatel   Führmann Vízdalová, Ivana, - Sestavovatel, kompilátor - Překladatel - Sestavovatel, kompilátor
     estetika  strukturalismus  interpretace a přijetí literárního díla
     sborníky
    SignaturaC 301.193
    Umístění
    Čtenář jako výzva
    PobočkaKde najdu?InfoSignatura
    Lidická ( studovna ) jen prezenčněC 301.193   

    Údaje o názvuČtenář jako výzva : výbor z prací kostnické školy recepční estetiky / sestavili Miloš Sedmidubský, Miroslav Červenka a Ivana Vízdalová ; [přeložili Ivana Vízdalová a Miroslav Červenka]
    Údaje o vydáníVyd. 1.
    Vyd.údajeBrno : Host, 2001
    Fyz.popis340 s. ; 21 cm
    ISBN80-86055-92-2 Kč 270,00
    Číslo nár. bibl.cnb000992207
    Edice Strukturalistická knihovna
    PoznámkyPřeloženo z němčiny a angličtiny
    Poznámky o skryté bibliografii a rejstřícíchObsahuje bibliografie, bibliografické odkazy a rejstřík
    Dal.odpovědnost Červenka, Miroslav, 1932-2005 (Sestavovatel, kompilátor) (Překladatel)
    Führmann Vízdalová, Ivana, 1953- (Sestavovatel, kompilátor) (Překladatel)
    Sedmidubský, Miloš (Sestavovatel, kompilátor)
    Předmět.hesla estetika * strukturalismus * interpretace a přijetí literárního díla
    Forma, žánr sborníky
    Konspekt82.0 - Literatura (teorie)
    MDT 82.02 , 82 , 111.852 , 801.73 , (082)
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.čeština
    Druh dok.KNIHY
    Čtenář jako výzva
    Tématicky značně různorodé texty (čtenářovo vnímání díla, intertextualita, originalita pražské školy, podstata fikcionálního textu, sjednocení estetické a historické dimenze literatury). Jaussova studie se nezaměřuje pouze na podstatu vnímání díla čtenářem, neboť zdůrazňuje sjednocení estetické a historické dimenze literatury. Iser odhaluje principy aktualizace textu, jež vznikají na základě aktivity vnímatele při procesu čtení, avšak mají své kořeny v samotném díle. Warning zkoumá intertextuální vztahy receptivně, čímž polemizuje s pojetím Kristevové. Striedter nachází originalitu českého strukturalismu v konkretizaci jazykových znaků v uměleckém díle jako artefaktu a specifičnosti estetické funkce v jejím poměru k ostatním funkcím člověka. Stierleova práce pojímá fikcionální text jako nevyčerpatelné možnosti receptivních realizací, jejichž podstatu však podmiňuje samotný text. Závěrečná studie Lachmannové zdůrazňuje sémantickou a estetickou diferenci textu. Charakteristický rys kostnické školy představuje ocenění konkrétního působení svébytné estetické komunikace literárního díla. Zdroj anotace: Městská knihovna v Praze
    Načítání…

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.