Počet záznamů: 1  

Česká škola v době nacistického útlaku

  1. Zobrazit informace o knize na stránce www.obalkyknih.cz

    kniha


     Bosák, František, 1922-2009 - Autor
    Vyd. 1. - České Budějovice : Pedagogická fakulta : Státní pedagogické nakladatelství, 1969 - 65 s.
    Sborník Pedagogické fakulty v Českých Budějovicích. Vědy společenské. Historie ;
    1939-1945
     školství  druhá světová válka (1939-1945)
     pojednání
    SignaturaC 73.530
    Umístění
    Česká škola v době nacistického útlaku
    PobočkaKde najdu?InfoSignatura
    Lidická ( sklad )vypůjčeno (do 06.05.2024)C 73.530   
    Lidická ( sklad )k vypůjčeníC 73.530 v1   
    Lidická ( region )jen prezenčněP 4.542   

    Info*RETROKATALOGIZACE - ZKRÁCENÝ ZÁZNAM*
    Údaje o názvuČeská škola v době nacistického útlaku : příspěvek k dějinám českého školství od Mnichova do osvobození / František Bosák
    Záhlaví-jméno Bosák, František, 1922-2009 (Autor)
    Údaje o vydáníVyd. 1.
    Vyd.údajeČeské Budějovice : Pedagogická fakulta : Státní pedagogické nakladatelství, 1969
    Fyz.popis65 s.
    Číslo nár. bibl.cnb000495459
    Edice/vedl.záhl. Pedagogická fakulta v Českých Budějovicích. Sborník. Vedy společenské. Historie ; 1
    Poznámky o skryté bibliografii a rejstřícíchObsahuje bibliografii
    Dal.odpovědnost Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta (Nakladatel, vydavatel)
    Předmět.hesla 1939-1945 * školství - Česko - 1939-1945 * druhá světová válka (1939-1945)
    Forma, žánr pojednání
    Konspekt37.09 - Organizace výuky a vzdělávání
    MDT (437.3) , 37.09 , 94(100)"1939/1945" , (049)
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.čeština
    Druh dok.KNIHY
    Česká škola v době nacistického útlaku
    Studie nastiňuje obraz vlivu nacistického panství na české školství. Ukazuje situaci před počátkem účinného působení nacistické pedagogiky, vyznačuje i stav školství v pomnichovské republice a sleduje vývoj v protektorátní pedagogické činnosti, členěný roky 1941 (kdy vrcholí útok na české školství jeho organizační přestavbou a zintenzivnělým ideologickým náporem na učitelstvo) a 1943 (kdy nastává rozklad školství od vyhlášení totální války). Autor uzavírá práci vytyčením základních rysů českého školství za okupace, které spatřuje v tom, že českému národu byl odpírán přístup ke vzdělání, že se zhoršily podmínky pro vyučování a že poklesla vážnost školy i učitelstva. Zdroj anotace: Národní knihovna ČR
    Načítání…

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.