Počet záznamů: 1  

Obrazy navzdory všemu

  1. Zobrazit informace o knize na stránce www.obalkyknih.cz

    kniha


     Didi-Huberman, Georges, 1953- - Autor
    První české vydání - 264 stran : ilustrace ; 20 cm
    ISBN 978-80-246-6015-8
    Myšlení současnosti
      Kettner, Marek - Překladatel
    1939-1945
     holocaust (1939-1945)  koncentrační tábory  dokumentární fotografie  historické fotografie  obrazové informace  obrazové informace  filozofické myšlení  fenomenologie
     studie
    SignaturaC 427.142
    Umístění 323.1 - Národnostní politika. Holocaust
    PobočkaKde najdu?InfoSignatura
    Lidická ( volný výběr ) k vypůjčeníC 427.142   

    Unifikovaný název Images malgré tout. Česky
    Údaje o názvuObrazy navzdory všemu / Georges Didi-Huberman ; přeložil Marek Kettner
    Záhlaví-jméno Didi-Huberman, Georges, 1953- (Autor)
    Údaje o vydáníPrvní české vydání
    NakladatelPraha : Univerzita Karlova, Nakladatelství Karolinum, 2025
    Fyz.popis264 stran : ilustrace ; 20 cm
    ISBN978-80-246-6015-8 Kč 380.00
    Číslo nár. bibl.cnb003678635
    Edice Myšlení současnosti
    PoznámkyPřeloženo z francouzštiny
    Poznámky o skryté bibliografii a rejstřícíchObsahuje bibliografické odkazy a bibliografii
    Dal.odpovědnost Kettner, Marek (Překladatel)
    Předmět.hesla 1939-1945 * holocaust (1939-1945) * koncentrační tábory - 1939-1945 * dokumentární fotografie - 1939-1945 * historické fotografie - filozofické aspekty * obrazové informace - historické pojetí * obrazové informace - filozofické pojetí * filozofické myšlení * fenomenologie
    Forma, žánr studie
    Konspekt101 - Filozofie
    MDT 323.12"1939/1945" , 343.819.5 , 77.039 , 77.03 , 001.102-028.22 , 101 , 101.8 , 165.62 , (048.8)
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.čeština
    Ve volném výběru323.1 - Národnostní politika. Holocaust
    Druh dok.KNIHY
    Obrazy navzdory všemu
    Obrazy navzdory všemu
    Kniha se věnuje okolnostem a situaci, kdy se v srpnu 1944 uvězněným členům osvětimského Sonderkommanda podařilo tajně vyfotografovat proces vyhlazování.Georges Didi-Huberman se ve své knize pokouší jednak vylíčit peripetie, kterými museli tajní fotografové projít, jednak vytvořit fenomenologii pořízených snímků a pochopit jejich nutnost, jež platí dnes stejně jako tehdy. Vychází přitom ze zkoumání podmínek, za nichž lze v oboru historie využívat vizuální prameny. Své úvahy pak završuje filozofickou kritikou myšlenky nepředstavitelnosti, s níž je šoa často spojováno. Pokouší se tedy vymezit, nakolik je zkušenost táborů navzdory všemu představitelná, a lépe tak pochopit hodnotu obrazů v dějinách. Zdroj anotace: Národní knihovna v Praze
    Načítání…

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.