Počet záznamů: 1
Didi-Huberman, Georges, 1953- - Autor
První české vydání - 264 stran : ilustrace ; 20 cm
ISBN 978-80-246-6015-8
Myšlení současnosti
Kettner, Marek - Překladatel
1939-1945
holocaust (1939-1945) koncentrační tábory dokumentární fotografie historické fotografie obrazové informace obrazové informace filozofické myšlení fenomenologie
studieSignatura C 427.142 Umístění 323.1 - Národnostní politika. Holocaust Unifikovaný název Images malgré tout. Česky Údaje o názvu Obrazy navzdory všemu / Georges Didi-Huberman ; přeložil Marek Kettner Záhlaví-jméno Didi-Huberman, Georges, 1953- (Autor) Údaje o vydání První české vydání Nakladatel Praha : Univerzita Karlova, Nakladatelství Karolinum, 2025 Fyz.popis 264 stran : ilustrace ; 20 cm ISBN 978-80-246-6015-8 Kč 380.00 Číslo nár. bibl. cnb003678635 Edice Myšlení současnosti Poznámky Přeloženo z francouzštiny Poznámky o skryté bibliografii a rejstřících Obsahuje bibliografické odkazy a bibliografii Dal.odpovědnost Kettner, Marek (Překladatel)
Předmět.hesla 1939-1945 * holocaust (1939-1945) * koncentrační tábory - 1939-1945 * dokumentární fotografie - 1939-1945 * historické fotografie - filozofické aspekty * obrazové informace - historické pojetí * obrazové informace - filozofické pojetí * filozofické myšlení * fenomenologie Forma, žánr studie Konspekt 101 - Filozofie MDT 323.12"1939/1945" , 343.819.5 , 77.039 , 77.03 , 001.102-028.22 , 101 , 101.8 , 165.62 , (048.8) Země vyd. Česko Jazyk dok. čeština Ve volném výběru 323.1 - Národnostní politika. Holocaust Druh dok. KNIHY Kniha se věnuje okolnostem a situaci, kdy se v srpnu 1944 uvězněným členům osvětimského Sonderkommanda podařilo tajně vyfotografovat proces vyhlazování.Georges Didi-Huberman se ve své knize pokouší jednak vylíčit peripetie, kterými museli tajní fotografové projít, jednak vytvořit fenomenologii pořízených snímků a pochopit jejich nutnost, jež platí dnes stejně jako tehdy. Vychází přitom ze zkoumání podmínek, za nichž lze v oboru historie využívat vizuální prameny. Své úvahy pak završuje filozofickou kritikou myšlenky nepředstavitelnosti, s níž je šoa často spojováno. Pokouší se tedy vymezit, nakolik je zkušenost táborů navzdory všemu představitelná, a lépe tak pochopit hodnotu obrazů v dějinách. Zdroj anotace: Národní knihovna v PrazeNačítání…
Počet záznamů: 1