Počet záznamů: 1
Budoucnost humanitních věd
Kaufmann, Walter Arnold, 1921-1980 - Autor
223 stran ; 22 cm
ISBN 978-80-7465-665-1
Kleprlík, Michal, - Překladatel
20. století
humanitní vědy humanitní vzdělávání studium a výuka postmoderní společnost
monografieSignatura C 426.273 Umístění 0 - VŠEOBECNOSTI. Věda. Výzkum. Vynálezy. Objevy. Management Unifikovaný název Future of the humanities. Čeksy Údaje o názvu Budoucnost humanitních věd : o výuce umění, náboženství, filosofie, literatury a historie / Walter Kaufmann ; přeložil Michal Kleprlík Záhlaví-jméno Kaufmann, Walter Arnold, 1921-1980 (Autor) Nakladatel Červený Kostelec : Pavel Mervart, 2024 Fyz.popis 223 stran ; 22 cm ISBN 978-80-7465-665-1 Číslo nár. bibl. cnb003685576 Poznámky o skryté bibliografii a rejstřících Obsahuje bibliografii Dal.odpovědnost Kleprlík, Michal, 1986- (Překladatel)
Předmět.hesla 20. století * humanitní vědy - Spojené státy americké - 20. století * humanitní vzdělávání * studium a výuka * postmoderní společnost - filozofické aspekty Forma, žánr monografie Konspekt 00 - Věda. Všeobecnosti. Základy vědy a kultury. Vědecká práce MDT 1/3+7/9 , 37.01:[1/3+7/9] , 37.091.3 , 316.42"19/20" , (73) , (048.8) Země vyd. Česko Jazyk dok. čeština Ve volném výběru 0 - VŠEOBECNOSTI. Věda. Výzkum. Vynálezy. Objevy. Management Druh dok. KNIHY Walter A. Kaufmann (1921–1980) byl německo-americký filosof, básník a uznávaný překladatel filosofických, teologických a básnických děl. Kniha Budoucnost humanitních věd, jež je Kaufmannovou poslední knihou, vyšla poprvé v New Yorku v roce 1977 a zabývá se krizí humanitních věd. Původem německý myslitel se židovskými kořeny, jenž na sklonku 30. let 20. století utekl před Hitlerem do USA, v ní otevřeně přiznává, že budoucnost klasického humanitního vzdělání je velmi nejistá a že k tomu mimo jiné zásadně přispívá to, jakým způsobem jsou humanitní vědy pěstovány a vyučovány. Co v postmoderním světě orientovaném na technologický pokrok a pragmatismus očekávat od klasického humanitního vzdělání? Lze kritický stav humanitních věd vnímat jako příčinu, nebo jako následek společenského vývoje? Jsou na vině ti, kteří humanitní obory vyučují a pečují o ně, nebo vzdělávací systém odrážející společenskou poptávku? A jedná se vůbec o krizi, nebo spíše jen o přirozený vývoj související s demokratizací vzdělání a proměnou senzibility moderního člověka? I více než padesát let po vydání zůstávají Kaufmannovy myšlenky o humanitních vědách aktuální a inspirující. Jeho návrhy, jak lépe a smysluplněji vyučovat humanitní vědy, jsou cenným podnětem pro všechny, kteří věří v jejich zásadní roli v rozvoji humanity a obohacení společnosti. Zdroj anotace: Web obalkyknih.czNačítání…
Počet záznamů: 1