Počet záznamů: 1
Příspěvky k filosofii
Heidegger, Martin, 1889-1976 - Autor
Vydání první - 616 stran ; 22 cm
ISBN 978-80-7571-099-4, ISBN 978-80-7476-336-6
Novák, Aleš, - Překladatel
20. století
německá filozofie ontologie (filozofie)
monografieSignatura C 422.102 Umístění 14 - Filozofické směry a školy Unifikovaný název Beiträge zur Philosophie. Česky Údaje o názvu Příspěvky k filosofii : (ze spatření) / Martin Heidegger ; přeložil Aleš Novák Záhlaví-jméno Heidegger, Martin, 1889-1976 (Autor) Údaje o vydání Vydání první Nakladatel Praha : Togga, 2024 Fyz.popis 616 stran ; 22 cm ISBN 978-80-7571-099-4 978-80-7476-336-6 Číslo nár. bibl. cnb003623470 Poznámky Přeloženo z němčiny. Vydáno ve spolupráci s Univerzitou Karlovou, Fakultou humanitních studií. Terminologický slovník Poznámky o skryté bibliografii a rejstřících Obsahuje bibliografické odkazy Dal.odpovědnost Novák, Aleš, 1975- (Překladatel)
Předmět.hesla 20. století * německá filozofie - 20. století * ontologie (filozofie) Forma, žánr monografie Konspekt 14(100-15)"15/20" - Moderní západní filozofie MDT 14(430) , 111 , (048.8) Země vyd. Česko Jazyk dok. čeština Ve volném výběru 14 - Filozofické směry a školy Druh dok. KNIHY Heideggerovy Příspěvky k filosofii (Ze spatření) lze oprávněně považovat za jeho druhé hlavní dílo po knize Bytí a čas. Plán na zkomponování celkové skladby Příspěvků měl pocházet již z roku 1932, leč k samotnému vypracování došlo v letech 1936–1938. Příspěvky obsahují první pokus o formulaci a rozpracování myšlení z hlediska dějin bytí, ve kterém již nejde o primát žádného jsoucna, a to ani lidského pobytu, které by v aktu transcendence přes celek jsoucího dosahovalo určení horizontu smyslu bytí, nýbrž o náležitý rozvrh pravdy bytí z patřičně se dějící události jeho spatření. Spatření je jméno pro odehrávající se sounáležitost patřičného přidělení pravdy bytí a náležitého rozvrhování bytí, které naplňuje lidské bytí-tu zejména v aktech myšlení, vytvoření uměleckého díla, státotvorného činu, oběti a lásky. Příspěvky vznášejí požadavek přechodu z konce metafysiky, kdy došlo k vyprázdnění a popření smyslu bytí v podobě úlohy zodpovědět otázku po jsoucnu jakožto jsoucím, do jiného počátku myšlení, ve kterém má docházet k promýšlení otázky pravdy bytí jakožto světliny toho sebe-skrývajícího. V Příspěvcích dochází k tomu, co bylo v Dopise o „humanismu“ ohlášeno pod označením „obrat“. Ten není jen obratem ke spatření události pravdy bytí, nýbrž je obratem samotného spatření, to znamená události onoho protipohybu, v němž sounáleží udílející se pravda bytí s patřičně náležejícím bytím-tu, do kterého se promění někdejší bytnost člověka ve smyslu animal rationale. Zdroj anotace: OKCZ - ANOTACE Z WEBUNačítání…
Počet záznamů: 1