Počet záznamů: 1
Performativní pedagogika
Valenta, Josef, 1954- - Autor
175 stran ; 21 cm
ISBN 978-80-7331-660-0
pedagogika performance (umění)
performativní pedagogika
monografieSignatura C 419.324 Umístění 37.01/.09 - Teorie výchovy a vzdělávání Údaje o názvu Performativní pedagogika : třída je scéna, vyučování je spektákl, učitel je performer / Josef Valenta Záhlaví-jméno Valenta, Josef, 1954- (Autor) Nakladatel V Praze : NAMU, 2023 Fyz.popis 175 stran ; 21 cm ISBN 978-80-7331-660-0 Číslo nár. bibl. cnb003587840 Poznámky Vydala Akademie múzických umění v Praze v Nakladatelství AMU Poznámky o skryté bibliografii a rejstřících Obsahuje bibliografii, bibliografické odkazy a rejstříky Jazyková pozn. Anglické resumé Dal.odpovědnost Akademie múzických umění v Praze (Nakladatel, vydavatel)
Předmět.hesla performativní pedagogika Předmět.hesla pedagogika * performance (umění) Forma, žánr monografie Konspekt 37 - Výchova a vzdělávání MDT 37.01:7.038.531 , 37.01 , 7.038.531 , (048.8) Země vyd. Česko Jazyk dok. čeština Ve volném výběru 37.01/.09 - Teorie výchovy a vzdělávání Druh dok. KNIHY Kniha představuje v Česku málo známý obor performativní pedagogiky a přibližuje problematiku využití prizmatu divadla a performance ve výuce.Performativní pedagogika je směr uvažování, metodologie zkoumání a soubor podnětů pro edukační praxi. To vše je ukotveno především v prostoru průniků pedagogiky a tzv. performančních sociálních studií a okořeněno vlivnou dimenzí kritických sociálních teorií. Mezi její principy patří akcent na úlohu těla při učení; role emocí v učení; situované a kontextové učení; humor; samostatné dobírání se vědění při vyučování; kreativita; spolupráce a participace žáků na pojetí vyučování; „zživotnění“ vzdělávání; prolamování klišé, risk, napětí, improvizace a nutnost rozhodování při učení; hluboké osobní zaujetí a pravdivost učitele. Kritický rozměr pak spočívá ve snaze žáky aktivizovat a nasměrovat k proměně společnosti. Zdroj anotace: NKPNačítání…
Počet záznamů: 1