Počet záznamů: 1
Sebehodnocení jako nástroj rozvoje v pregraduální přípravě učitelů
Juklová, Kateřina - Autor
206 stran ; 21 cm
ISBN 978-80-7465-620-0
vzdělávání učitelů sebehodnocení žáků
kolektivní monografieSignatura C 418.628 Umístění 377 - Odborné vzdělání. Technické vzdělání. Vzdělávání učitelů Údaje o názvu Sebehodnocení jako nástroj rozvoje v pregraduální přípravě učitelů / Kateřina Juklová et al. Záhlaví-jméno Juklová, Kateřina (Autor) Nakladatel Červený Kostelec : Pavel Mervart, 2023 Fyz.popis 206 stran ; 21 cm ISBN 978-80-7465-620-0 Číslo nár. bibl. cnb003587483 Poznámky o skryté bibliografii a rejstřících Obsahuje bibliografii a rejstříky Jazyková pozn. Anglické resumé Předmět.hesla vzdělávání učitelů * sebehodnocení žáků Forma, žánr kolektivní monografie Konspekt 377 - Odborné vzdělávání MDT 377.8/378 , 37.091.26 , (048.8:082) Země vyd. Česko Jazyk dok. čeština Ve volném výběru 377 - Odborné vzdělání. Technické vzdělání. Vzdělávání učitelů Druh dok. KNIHY Kniha je společným dílem čtyř vzdělavatelek budoucích učitelů. Jejich cílem bylo především otevřít prostor pro posílení vlastního náhledu u žáka nebo studenta. Sebehodnocení je proto pojímáno nikoli pouze jako jedna z metod formativního hodnocení, ale jako komplexní fenomén, jehož využívání má žáka či studenta podpořit a sloužit k jeho rozvoji. Prostřednictvím přehledu dosavadních teoreticko-empirických poznatků i empirických zjištění autorek na vzorcích studentů i vzdělavatelů jedné instituce připravující učitele k výkonu povolání text současně odhaluje, že úspěšná implementace těchto potenciálně přínosných postupů do vzdělávání je proces s mnoha úskalími. K nejčastějším patří především důsledky nereflektovaných způsobů uplatňování kontroly a moci na straně učitelů, institucí nebo celých vzdělávacích systémů. Náprava v této oblasti se neobejde bez metodické, ale i systémové podpory ze strany vzdělavatelů, a na obou stranách bez poctivé a hluboké reflexe vlastních postojů a hodnot včetně toho, jak chápat svou profesní roli i identitu. Pokud text k takové reflexi přispěl, pak splnil svůj účel. "Kolektiv autorek z Univerzity Hradec Králové předkládá pozoruhodnou publikaci, která komplexně zpracovává téma sebehodnocení z perspektivy vysokoškolských studentů i učitelů. Kniha je rozdělena do dvou částí. První poskytuje přehled dosavadního vědění o problematice sebehodnocení, druhá přináší nové poznatky z vlastního empirického výzkumu. Velký důraz je kladen na propojení mezi sebehodnocením a autoregulovaným učením, což naznačuje zaměření autorského týmu pro celou publikaci, vyjádřené i titulem zdůrazňujícím význam sebehodnocení pro osobní rozvoj... Kniha je významným příspěvkem k vysokoškolské pedagogice se zaměřením na přípravu budoucích učitelek a učitelů." (PhDr. Karel Starý, Ph.D., Ústav výzkumu a rozvoje vzdělávání, Univerzita Karlova, recenzent publikace) Zdroj anotace: Web obalkyknih.czNačítání…
Počet záznamů: 1