Počet záznamů: 1
Smolková, Táňa, 1963- - Autor
1. vyd. - Praha : Maitrea, 2007 - 112 s. : barev. il. ; 21 cm
ISBN 978-80-903761-2-0
waldorfská pedagogika mateřské školy vzdělávací programy
příručkySignatura C 417.136 Umístění 373.2 - Předškolní výchova Title statement Dítě v úctě přijmout-- : vzdělávací program waldorfské mateřské školy / Táňa Smolková Portion of title Vzdělávací program waldorfské mateřské školy Main entry-name Smolková, Táňa, 1963- (Author) Edition statement 1. vyd. Issue data Praha : Maitrea, 2007 Phys.des. 112 s. : barev. il. ; 21 cm ISBN 978-80-903761-2-0 National bibl. num. cnb001724910 Internal Bibliographies/Indexes Note Obsahuje bibliografii Subj. Headings waldorfská pedagogika * mateřské školy * vzdělávací programy Form, Genre příručky Conspect 373.2/.3 - Předškolní a primární výchova a vzdělávání UDC 37.091.4 , 373.24 , 37.091.214 , (035) Country Česko Language čeština Ve volném výběru 373.2 - Předškolní výchova Document kind BOOKS Mgr. Táňa Smolková ve své publikaci shrnuje své zkušenosti z pedagogického působení: objasňuje filozofii a cíle waldorfské pedagogiky, popisuje metody práce s dětmi podle jejích zásad a poskytuje množství praktických rad, jež lze s prospěchem využít ve všech typech mateřských škol. Dětství patří k nejvýznamnějším obdobím lidského vývoje, poznamenává charakter člověka a jeho chování a předznamenává jeho život na celou dobu. Od kvality dětství se později odvíjí kvalita života v dospělosti. Cestou k dosažení této kvality je výchova – v rodině a ve škole. Výchova v souvislosti se vzděláním rozhodně usměrňuje proces formování osobnosti a svým cílem a obsahem je nezbytnou kategorií společenského života. Je cestou k produkci a reprodukci hmotných a duchovních hodnot. Metody výchovy mohou mít různé podoby, tak jak je reprezentují různé pedagogické směry. Jedním z nich je waldorfská pedagogika, vycházející z učení rakouského filozofa Rudolfa Steinera (1861–1925). Jejím základním rysem je snaha o rozvoj člověka v jeho celistvosti, o utváření vztahu ke světu pomocí sil myšlení, cítění a vůle. Klade značný důraz na pěstování humanity, tolerance a respektu vůči druhým. Významnou pomoc ve výchovném a vzdělávacím procesu poskytuje mateřská škola jako prostředí, v němž začíná rozvoj osobnostních rysů a kde lze jej lze efektivně a prospěšně ovlivnit. Zdroj anotace: Web obalkyknih.czNačítání…
Počet záznamů: 1