Počet záznamů: 1  

Povídka o škole v sovětské literatuře poválečných let


  1.  Holejšovská-Genčiová, Miroslava, 1923-2012 - Autor
    1. vyd. - Praha : SNDK, 1953 - 99 s.
    Knižnice theorie dětské literatury ;
      Tenčík, František, - Autor úvodu atd.
     literatura pro děti a mládež  sovětská literatura
     příručky
    SignaturaC 13.177
    Umístění
    Povídka o škole v sovětské literatuře poválečných let
    PobočkaKde najdu?InfoSignatura
    Lidická ( sklad )k vypůjčeníC 13.177   

    Info*RETROKATALOGIZACE - ZKRÁCENÝ ZÁZNAM*
    Údaje o názvuPovídka o škole v sovětské literatuře poválečných let / Miroslava Holejšovská-Genčiová ; předmluvu napsal František Tenčík
    Záhlaví-jméno Holejšovská-Genčiová, Miroslava, 1923-2012 (Autor)
    Údaje o vydání1. vyd.
    Vyd.údajePraha : SNDK, 1953 (Liberec : SeČT, z.z.)
    Fyz.popis99 s.
    Číslo nár. bibl.cnb000420154
    Edice Theorie dětské literatury ; 3
    Poznámky3000 výt.
    Poznámky o skryté bibliografii a rejstřícíchObsahuje bibliografické odkazy
    Dal.odpovědnost Tenčík, František, 1912-1974 (Autor úvodu atd.)
    Předmět.hesla literatura pro děti a mládež * sovětská literatura
    Forma, žánr příručky
    Konspekt821.161.1.09 - Ruská literatura, rusky psaná (o ní)
    MDT 821(47+57) , 82-93 , (47+57) , 82-93-053.4/.5 , (035)
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.čeština
    Druh dok.KNIHY
    Povídka o škole v sovětské literatuře poválečných let
    První část knihy podává krátký retrospektivní pohled do historie tématu školy v ruské dětské literatuře: všímá si zobrazení předrevoluční školy u autorů ruských (Pomjalovskij, Garin-Michajlovskij) i sovětských (Gajdar, L. Kassil), zobrazení sovětské školy v 20.-30. letech rozkvětu sovět. škol, povídky po r. 1939 i výskytu tohoto žánru v období Velké vlast. války. Další kapitoly seznamují s bohatou problematikou sovět. školní povídky poválečné. Autorka sleduje, jak se jednotlivým sovět. spisovatelům podařilo vystihnout vliv kolektivu na výchovu sovět. člověka, význam přátelství, podstatu a obsah školní prace, úlohu komsomolu a pionýr. organizace, úlohu a význam učitelů a rodičů. Všechny poválečné školní povídky mají jeden společný rys: zobrazují pevné spojení školy s okolním životem. Zdroj anotace: NKP
    Načítání…

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.