Počet záznamů: 1
Borovička, Lukáš, 1982- - Autor
Vydání první - 260 stran : ilustrace (převážně barevné), portréty, faksimile ; 30 cm
ISBN 978-80-7358-315-6
Čuřín, Michal, - Autor Gilk, Erik, - Autor Jirsa, David, - Autor Svobodová, Iva, - Autor Šmajstrlová, Dana - Autor Zachová, Alena, - Autor
20. století
literární výchova literární práce literární směry světová literatura
učebnice středních škol pracovní sešitySignatura B 60.948/3 Umístění 82 - Literatura. Literární věda Údaje o názvu Nová literatura 3 pro střední školy. Učebnice / autorské zpracování: Lukáš Borovička, Michal Čuřín, Erik Gilk, David Jirsa, Iva Kilianová, Dana Šmajstrlová Část názvu Literatura pro střední školy Variantní názvy Nová literatura pro střední školy 3 Záhlaví-jméno Borovička, Lukáš, 1982- (Autor) Údaje o vydání Vydání první Nakladatel Brno : Didaktis, [2020] Copyright ©2020 Fyz.popis 260 stran : ilustrace (převážně barevné), portréty, faksimile ; 30 cm ISBN 978-80-7358-315-6 349.00 Kč Poznámky Částečně přeloženo z různých jazyků Poznámky o skryté bibliografii a rejstřících Obsahuje bibliografie a rejstříky Poznámky k uživatelskému určení Určeno pro 3. a 4. ročník středních škol Dal.odpovědnost Čuřín, Michal, 1983- (Autor)
Gilk, Erik, 1973- (Autor)
Jirsa, David, 1989- (Autor)
Svobodová, Iva, 1975- (Autor)
Šmajstrlová, Dana (Autor)
Zachová, Alena, 1954- (Autor)
Předmět.hesla 20. století * literární výchova * literární práce * literární směry * světová literatura - 20. století Forma, žánr učebnice středních škol * pracovní sešity Konspekt 82 - Literatura. Literární život 37.016 - Učební osnovy. Vyučovací předměty. Učebnice MDT 82:37.016 , 82.02 , 821(100) , 82 Země vyd. Česko Jazyk dok. čeština Ve volném výběru 82 - Literatura. Literární věda Druh dok. KNIHY Učebnice obsahuje výklad k literatuře od roku 1914 po současnost. V chronologickém sledu seznamuje žáky s vývojem světové a české literatury, a to ve třech kapitolách (Literatura v letech 1914–1939, Literatura v letech 1939–1989 a Literatura po roce 1989), z nichž každá je tvořena dvěma či třemi podkapitolami. Každá kapitola se nejprve věnuje jednotlivým obdobím z hlediska historických událostí, vývoje společnosti a kultury, poté je věnován prostor dobovým autorům a jejich stěžejním dílům. Výběr konkrétních autorů a jejich děl vychází z platných rámcových vzdělávacích programů, aktuálního katalogu požadavků ke státní maturitě, ale zohledňuje také školní seznamy literárních děl k maturitní zkoušce a preference žáků při výběru vlastní četby. U literatury po roce 1989 se pak spíše než na osoby spisovatelů zaměřujeme na převažující tendence v literární tvorbě a u každé z nich představujeme několik zajímavých děl. Nevyhýbáme se při tom ani populární literatuře a žánrům fantasy či young adult. U probíraných autorů naleznete stručné údaje o jejich životě a výklad k jejich tvorbě, u vybraných autorů pak i podrobný rozbor jednoho jejich významného díla. Tento rozbor reflektuje hlediska, z nichž by měl žák umět dílo rozebrat u ústní zkoušky při státní maturitě. Výklad o autorech a jejich dílech dále doplňují v bočním sloupci další historické, kulturní, umělecké, společenské či jiné souvislosti, zajímavosti, ale především definice literárněteoretických pojmů využívaných při interpretaci uměleckých textů. Znalosti literárněteoretické terminologie žáci využijí při interpretaci děl, a to nejen při práci s pracovním sešitem, ale především u maturitní zkoušky. K hlavním cílům učebnicové sady Nová literatura 3 patří – v návaznosti na předchozí dva díly – příprava žáků ke státní maturitě, rozvíjení porozumění textu, čtenářské gramotnosti, schopnosti interpretovat literární dílo, dále také vytváření mezipředmětových vazeb či výuka v souvislostech. Zdroj anotace: Web obalkyknih.czNačítání…
Počet záznamů: 1