Počet záznamů: 1  

Pedagogika utlačovaných

  1. Zobrazit informace o knize na stránce www.obalkyknih.cz

    kniha


     Freire, Paulo, 1921-1997 - Autor
    České vydání - 229 stran : ilustrace ; 18 cm
    ISBN 978-80-908247-9-9
    Neklid
      Batličková, Eva - Překladatel   Perjovschi, Dan, - Ilustrátor
     marginální skupiny  pedagogika  sociologie výchovy  výchova a vzdělávání
     monografie
    SignaturaC 411.311
    Umístění 37.01/.09 - Teorie výchovy a vzdělávání
    Pedagogika utlačovaných
    PobočkaKde najdu?InfoSignatura
    Čtyři Dvory vypůjčeno (do 06.12.2024)C 411.311 ČD   
    Lidická ( volný výběr ) vypůjčeno (do 29.11.2024)C 411.311   

    Unifikovaný název Pedagogia do oprimido. Česky
    Údaje o názvuPedagogika utlačovaných / Paulo Freire ; z originálu Pedagogia do oprimido ... přeložila Eva Batličková ; ilustrace Dan Perjovschi
    Záhlaví-jméno Freire, Paulo, 1921-1997 (Autor)
    Údaje o vydáníČeské vydání
    NakladatelV Praze : Svobodná knihovna, z.s., 2022
    Fyz.popis229 stran : ilustrace ; 18 cm
    ISBN978-80-908247-9-9
    Číslo nár. bibl.cnb003469931
    Edice Neklid
    PoznámkyPřeloženo z portugalštiny. "Nakladatelství Svobodná knihovna, z. s. ... v edici Neklid"--Tiráž
    Poznámky o skryté bibliografii a rejstřícíchObsahuje bibliografii a bibliografické odkazy
    Dal.odpovědnost Batličková, Eva (Překladatel)
    Perjovschi, Dan, 1961- (Ilustrátor)
    Předmět.hesla marginální skupiny * pedagogika * sociologie výchovy * výchova a vzdělávání - sociální aspekty
    Forma, žánr monografie
    Konspekt37 - Výchova a vzdělávání
    MDT 316.344.7 , 37.01 , 316.74:37 , 379.8+37 , (048.8)
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.čeština
    Ve volném výběru37.01/.09 - Teorie výchovy a vzdělávání
    Druh dok.KNIHY
    Pedagogika utlačovaných
    Kniha rozvíjí teorii vzdělávání přizpůsobenou potřebám těch, kdo jsou v kapitalistické společnosti znevýhodnění a marginalizovaní. Kniha kombinuje pedagogickou a politickou filozofii, nabízí analýzu útlaku a teorii osvobození.Freire se domnívá, že tradiční vzdělávání slouží k udržení sociálního, politického a ekonomického statusu quo, ze kterého těží úzká skupina lidí u moci. K překonání útlaku, který je pro vykořisťovatelskou společnost endemický, je třeba přetvořit vzdělávání tak, aby inspirovalo a umožnilo utlačovaným bojovat za osvobození. Nový styl vzdělávání se zaměřuje na zvyšování kritického vědomí, dialog a spolupráci mezi vyučujícím a studujícím ve snaze dosáhnout větší humanizace. Podle Freireho je vzdělávání vždy politické a funguje buď k zachování společenského řádu, nebo k jeho transformaci. Teorie vzdělávání a revoluční akce, které nabízí Freire, jsou určeny publiku, které se angažuje v boji za osvobození od útlaku. Freire se tomuto boji sám věnoval, kdy vyučoval brazilské a chilské rolníky a dělníky. Zdroj anotace: NK ČR
    Načítání…

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.