Počet záznamů: 1  

Pojednání o nápravě rozumu a o cestě, kterou je veden přímo k pravému poznání věcí


  1.  Spinoza, Benedictus de, 1632-1677 - Autor
    V tomto překladu vyd. 1. - Praha : Filosofia, 2003 - 133 s. ; 22 cm
    ISBN 80-7007-178-8
      Hemelík, Martin, - Překladatel - Autor úvodu atd.
    17. století
     racionalismus  teorie poznání
     pojednání
    Pojednání o nápravě rozumu a o cestě, kterou je veden přímo k pravému poznání věcí
    Unifikovaný název Tractatus de intellectus emendatione. Latinsky & Česky
    Údaje o názvuPojednání o nápravě rozumu a o cestě, kterou je veden přímo k pravému poznání věcí : bilingva / Benedict Spinoza ; přeložil, poznámkami a úvodním slovem opatřil Martin Hemelík
    Obálkový názevPojednání o nápravě rozumu
    Záhlaví-jméno Spinoza, Benedictus de, 1632-1677 (Autor)
    Údaje o vydáníV tomto překladu vyd. 1.
    Vyd.údajePraha : Filosofia, 2003
    Fyz.popis133 s. ; 22 cm
    ISBN80-7007-178-8
    Číslo nár. bibl.cnb001285319
    PoznámkyK DISPOZICI POUZE V ELEKTRONICKÉ PODOBĚ
    PoznámkySouběžný latinský text
    Poznámky o skryté bibliografii a rejstřícíchObsahuje bibliografické odkazy
    Dal.odpovědnost Hemelík, Martin, 1957- (Překladatel) (Autor úvodu atd.)
    Předmět.hesla 17. století * racionalismus - Nizozemsko - 17. stol. * teorie poznání - Nizozemsko - 17. stol.
    Forma, žánr pojednání
    Konspekt165 - Teorie poznání. Epistemologie
    MDT 165 , 141.132 , (492) , (049)
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.čeština ; latina
    Druh dok.KNIHY
    Pojednání o nápravě rozumu a o cestě, kterou je veden přímo k pravému poznání věcí
    Východisko a hlavní opěrný bod veškerého pravdivého poznání ztělesňuje motiv pravdivé ideje. Holandský filozof židovského původu naznačuje základní rozdíly, jež odlišují pravdivé od ostatních idejí a na tomto základě kritizuje směšování pravdivých idejí s klamnými, smyšlenými či pochybnými. Ve druhé části spisu vymezuje pravidla, která umožňují ze známého správně vyvozovat neznámé. Existují však dva způsoby poznávání: poznávání skrze samotnou esenci nebo poznávání skrze nejbližší příčinu. Oba způsoby pravdivého poznání mají své kořeny v pravdivé definici věcí. Kritérium rozpoznání pravdy nacházíme v ideji o nekonečně dokonalé bytosti. Zdroj anotace: Městská knihovna v Praze
    Načítání…

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.