Počet záznamů: 1
Maffesoli, Michel, 1944- - Autor
V českém jazyce vyd. 1. - Praha : Prostor, 2002 - 265 s. ; 18 cm
ISBN 80-7260-069-9
Střed ;
Fulka, Josef, - Překladatel
dobrodružné cesty exil bloudění (fenomén)
esejeÚdaje o názvu O nomádství : iniciační toulky / Michel Maffesoli ; přeložil Josef Fulka Záhlaví-jméno Maffesoli, Michel, 1944- (Autor) Údaje o vydání V českém jazyce vyd. 1. Vyd.údaje Praha : Prostor, 2002 Fyz.popis 265 s. ; 18 cm ISBN 80-7260-069-9 Kč 299,00 Číslo nár. bibl. cnb001179846 Edice Střed (Prostor) Poznámky K DISPOZICI POUZE V ELEKTRONICKÉ PODOBĚ Poznámky Překlad z francouzštiny Poznámky o skryté bibliografii a rejstřících Obsahuje bibliografické odkazy Originál Nomadisme (vagabondages initiatiques) Dal.odpovědnost Fulka, Josef, 1976- (Překladatel)
Předmět.hesla dobrodružné cesty * exil * bloudění (fenomén) Forma, žánr eseje Konspekt 316.7 - Sociologie kultury. Kulturní život MDT 314.743 , 316.728-025.22 , 338.48-51 , (0:82-4) Země vyd. Česko Jazyk dok. čeština Druh dok. KNIHY Hledání dobrodružství, touha být jinde, bloudění, migrace, cirkulace, otázka teritoria, znovuobjevování archaických forem, svoboda - to jsou hlavní témata spjatá s nomádstvím, životem na cestě, které umožňuje svobodu jednotlivce, přináší intenzivně žité zkušenosti, a tedy i věčnou radost ze života. Nomádství, jak francouzský sociolog Maffesoli dokazuje, existuje v průběhu celých lidských dějin, jeho podoby a formy jsou různé: řecký kosmopolitismus, židovský synkretismus, středověký dynamismus, duchovní či erotické bloudění atd. Na konci dvacátého století se téma bytí na cestě stalo opět aktuálnějším v souvislosti s nástupem postmodernismu. Migrace za prací, za odpočinkem, únik před institucemi všeho druhu - to jsou podoby (post)moderního nomádství. Moderní stát funguje jako protiklad nomádství: ustálené sociální instituce, přesně vymezená individuální teritoria, totalitarismus a nedůvěra vůči všemu bloudivému, unikajícímu pozornosti, neboť pokud něco ustálíme, můžeme to lépe ovládat a drezírovat. A proto nyní pro postmoderního člověka uzrál čas exodu - postavení se proti všem institucionálním i identickým jistotám, zahájení iniciačního hledání skrze život na cestě. Odborná práce, nejedná se o obecný výklad nomádství, ale autorovu interpretaci (tj. autor ve filozoficko-sociologickém duchu rozvíjí svoji teorii a hledá pro ni leckdy svérázné důkazy v kulturních dějinách člověka). Obdobnou myšlenku (postmoderní člověk jakožto poutník, hledač, tulák, cestovatel) rozvinul ve svém díle i polský sociolog Z. Bauman. Zdroj anotace: Městská knihovna v PrazeNačítání…
Počet záznamů: 1