Počet záznamů: 1  

Výchova dívek v Čechách a na Moravě

  1. Zobrazit informace o knize na stránce www.obalkyknih.cz

    kniha


     Dvořáková Kaněčková, Eva - Autor
    Vydání 1. - 199 stran ; 24 cm
    ISBN 978-80-271-1292-0
    Pedagogika
     dějiny výchovy a vzdělávání  dívky  dívky  sociální role  feminita  gender
     monografie
    SignaturaC 399.671
    Umístění 37.01/.09 - Teorie výchovy a vzdělávání
    Výchova dívek v Čechách a na Moravě
    PobočkaKde najdu?InfoSignatura
    Lidická ( volný výběr ) k vypůjčeníC 399.671   
    Lidická ( studovna ) jen prezenčněC 399.671 v1   
    Na Sadech - dospělé ( naučná ) k vypůjčeníC 399.671 a   

    Údaje o názvuVýchova dívek v Čechách a na Moravě : školství v 19. století genderovou perspektivou / Eva Dvořáková Kaněčková
    Záhlaví-jméno Dvořáková Kaněčková, Eva (Autor)
    Údaje o vydáníVydání 1.
    NakladatelPraha : Grada, 2020
    Fyz.popis199 stran ; 24 cm
    ISBN978-80-271-1292-0
    Číslo nár. bibl.cnb003302247
    Edice Pedagogika (Grada)
    Poznámky o skryté bibliografii a rejstřícíchObsahuje bibliografii, bibliografické odkazy a rejstřík
    Jazyková pozn.Částečně souběžný anglický text, anglické resumé
    Předmět.hesla dějiny výchovy a vzdělávání - Česko - 19. století * dívky - Česko - 19. století * dívky - společenské postavení * sociální role * feminita * gender
    Forma, žánr monografie
    Konspekt37 - Výchova a vzdělávání
    MDT 37.0(091) , 316.346.2-055.25 , 316.662 , 316.663 , 159.922.1-055.2 , 316.66-055.1/.3 , (437.3) , (048.8)
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.čeština ; angličtina
    Ve volném výběru37.01/.09 - Teorie výchovy a vzdělávání
    Druh dok.KNIHY
    Výchova dívek v Čechách a na Moravě
    Publikace přináší nový a originální pohled na dívčí vzdělávání v 19. století, který se odlišuje od dosavadní historiografie. Autorka pojímá téma z genderového hlediska a používá metodu diskursivní analýzy, díky čemuž se objevují opomíjené aspekty dívčího vzdělávání a jsou vyvráceny doposud platné závěry o „nevzdělanosti“ českých dívek. Zásadní změnou je zejména spojení pedagogického a historického přístupu, které je použito k objasnění základních podmínek vzdělanosti dívek, tj. cíle vzdělávání v kontextu institucionalizace obecného rakouského školství 19. století, obsahové (ne)diferenciace a potažmo praktického uplatnění v běžném životě. V praxi tak dochází k propojování institucionalizace dívčího vzdělávání s kontextem proměn ženské role, tedy k narušení dominantního diskursu ženy jako manželky, matky a hospodyně. Hlavní zájem se soustředí na postavení ženy střední třídy v 19. století a tomu odpovídající vzdělávací potenciál, a to z hlediska elementárního i vyššího vzdělávání, jeho proměn a specifik. Nedílnou částí knihy je podrobná teoretická, ale i historiografická část, která čtenáře zevrubně seznámí se širokým, zejména anglosaským konceptem feministického a také genderového výzkumu i s metodologií k danému tématu, stejně jako s historiografickým souhrnem dosavadní české tvorby v této oblasti. Zdroj anotace: OKCZ - ANOTACE Z WEBU
    Načítání…

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.