Počet záznamů: 1  

Herci a herectví v českém zábavněhudebním divadle

  1. Zobrazit informace o knize na stránce www.obalkyknih.cz

    kniha


     Bár, Pavel, 1983- - Autor
    Vydání první - 299 stran : ilustrace, portréty ; 24 cm
    ISBN 978-80-7437-334-3, ISBN 978-80-7331-556-6
    Disk. Velká řada ;
    20. století 1951-2000
     divadelní herci  herectví  muzikál  opereta
     monografie
    SignaturaC 399.211
    Umístění 791/792.071 - Filmoví a divadelní herci a herečky. Herci, herečky
    Herci a herectví v českém zábavněhudebním divadle
    PobočkaKde najdu?InfoSignatura
    Lidická ( volný výběr ) k vypůjčeníC 399.211   
    Lidická ( studovna ) jen prezenčněC 399.211 v1   

    Údaje o názvuHerci a herectví v českém zábavněhudebním divadle / Pavel Bár
    Obálkový názevOpereta muzikál
    Záhlaví-jméno Bár, Pavel, 1983- (Autor)
    Údaje o vydáníVydání první
    NakladatelPraha : KANT - Karel Kerlický pro AMU, 2020
    Fyz.popis299 stran : ilustrace, portréty ; 24 cm
    ISBN978-80-7437-334-3
    978-80-7331-556-6
    Číslo nár. bibl.cnb003310352
    Edice Disk (KANT). Velká řada ; 44
    Poznámky"Připravil Ústav teorie scénické tvorby DAMU"--Tiráž
    Poznámky o skryté bibliografii a rejstřícíchObsahuje bibliografii, bibliografické odkazy a rejstříky
    Jazyková pozn.Anglické a německé resumé
    Dal.odpovědnost Akademie múzických umění v Praze. Ústav teorie scénické tvorby (Jiná role)
    Předmět.hesla 20. století * 1951-2000 * divadelní herci - Česko - 20. století * herectví - Česko - 20. století * muzikál - Česko - 20. století * opereta - 20. století - Česko
    Forma, žánr monografie
    Konspekt792 - Divadlo. Divadelní představení
    MDT (437.3) , 782.8 , 792.57 , 792.028 , 792.071.2 , (048.8)
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.čeština
    Ve volném výběru791/792.071 - Filmoví a divadelní herci a herečky. Herci, herečky
    Druh dok.KNIHY
    Herci a herectví v českém zábavněhudebním divadle
    Často a s oblibou se říkává, že herectví ‘je jen jedno’. Nevyžadují ale různé divadelní druhy a žánry odlišné přístupy k performanci příběhu, který je základem každého divadelního díla? Jak označit interprety operet a muzikálů – jako herce, zpěváky, hrající zpěváky, zpívající herce nebo zcela jinak? Liší se herectví v operetě a muzikálu? A pokud ano, vyvíjely se tyto odlišnosti v průběhu doby? Ovlivňoval je i celkový kontext kulturně- společenského vývoje českého národa? Odpovědi na tyto a související otázky se snaží nastínit tato kniha, a to jak v úvodním historicko-teoretickém exkurzu operetou i muzikálem, tak v následných případových studiích konkrétních výrazných hereckých osobností českého zábavněhudebního divadla 20. století. Volně tak navazuje na předchozí autorovu publikaci Od operety k muzikálu: Zábavněhudební divadlo v Československu po roce 1945. Největší pozornost je věnována herci, ale i režisérovi a autorovi Oldřichu Novému, který během své dlouhé kariéry spolupracoval takřka se všemi českými zábavněhudebními scénami. Také Nelly Gaierová prošla angažmá v regionálních divadlech v Ostravě a v Plzni, než se ‘zabydlela’ na jevištích pražských scén – v průběhu své umělecké činnosti navíc obstála v různorodých žánrech hudebních divadla od operet, přes muzikály, hudební komedie, Brechtovy a Weillovy singspiely, ale úspěchy slavila také v činohře i před filmovou kamerou. Pozornost je věnována i Karlu Fialovi, Věře Macků, Josefu Kobrovi, Laďce Kozderkové, Evě Veškrnové a dalším protagonistům ansámblů pražského, brněnského, ostravského a plzeňského zábavněhudebního divadla. „Když jsem vešel na scénu, byl jsem přivítán tak dlouhým potleskem, že jsem tu vstupní začínal dvakrát a zase jsem musel přestat. Když jsem začal konečně potřetí, zjistil jsem, že dojetím vlastně nemohu převzít pořádný tón, že mám vyschlo v krku a že snad i brečím. A tak jsem ta nejtěžší místa odparlandoval – a přece ani tím se nádherný úspěch večera nezmenšil. Bylo to pro mě dokonce velké poučení pro můj další způsob zpěvu.“ Oldřich Nový „Kdo nemá operetu rád, ať na ni nechodí, a nechá ji těm, kteří ji rádi mají. […] Ale dívat se na operetu se shovívavým úsměvem, to ne, to prosím ne! On totiž kdo v ní chce pracovat, musí umět velmi mnoho. Má-li být opereta vkusná, pak o to víc – je třeba lásky a odpovědnosti a hlavně naprosté hudebnosti. Je nutný smysl pro pohyb, dramatický projev, je třeba umět zpívat i tančit – a to vše je herectví v pravém slova smyslu. […] Operetou dáváme divákům radost, odpočinek, i když samozřejmě je nutné ji vytvářet s naprostou profesionální dokonalostí…“ Nelly Gaierová Zdroj anotace: OKCZ - ANOTACE Z WEBU
    Načítání…

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.