Počet záznamů: 1  

Závodník

  1. Zobrazit informace o knize na stránce www.obalkyknih.cz

    kniha


     Jílek, Karel, 1937- - Autor
    Vydání první - 152 stran : ilustrace (částečně barevné), portréty ; 23 cm
    ISBN 978-80-87426-47-0
     Jílek, Karel, 1937-
    20.-21. století
     automobiloví závodníci  automobiloví konstruktéři  automobilové závody  závodní automobily
     autobiografické vzpomínky
    SignaturaC 399.100
    Umístění 796.7 - Motoristické sporty
    PobočkaKde najdu?InfoSignatura
    Lidická ( volný výběr ) k vypůjčeníC 399.100   

    Údaje o názvuZávodník / Karel Jílek
    Záhlaví-jméno Jílek, Karel, 1937- (Autor)
    Údaje o vydáníVydání první
    NakladatelBrno : Knihkupectví CZ, 2020
    Fyz.popis152 stran : ilustrace (částečně barevné), portréty ; 23 cm
    ISBN978-80-87426-47-0 Kč 499.00
    Číslo nár. bibl.cnb003276209
    Předmět.hesla Jílek, Karel, 1937- * 20.-21. století * automobiloví závodníci - Česko - 20.-21. století * automobiloví konstruktéři - Česko - 20.-21. století * automobilové závody - Československo * závodní automobily - Československo
    Forma, žánr autobiografické vzpomínky
    Konspekt796 - Sport. Hry. Tělesná cvičení
    929 - Biografie
    MDT 796.71.071.2 , 629.331.02-051 , 796.71.093 , 629.371.2 , 929 , (437.3) , (437) , (0:82-94)
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.čeština
    Ve volném výběru796.7 - Motoristické sporty
    Druh dok.KNIHY
    Kniha o Karlu Jílkovi, zakladateli a technickém řediteli Metalexu, nejlepším formulovém závodníkovi v Československu a hybné síle mnoha projektů. V roce 1971 se v Československu odjely první závody nové národní formulové série. Měla sice název Škoda, ale monoposty s tímto označením vznikaly v dílnách Metalexu. Za projektem formule Škoda nestojí, jak by se dalo předpokládat, lidé z Mladé Boleslavi, ale parta kamarádů z Plzně. Organizací výroby byl pověřen Jílkův kamarád z dětství Karel Kleinmond. Sám si během několika týdnů zřídil v dílně svého tchána v obci Kaznějov na severním Plzeňsku dílnu a už na jaře byl k dispozici první funkční prototyp. Roli testovacího jezdce sehrál právě Karel Jílek. Nová formule se oficiálně představila již 24. května 1970 na starém brněnském okruhu a Metalex dostal svolení vyrobit pro příští závodní sezónu deset identických formulí. Dnes zní neuvěřitelně, že výroba závodního stroje s označením MTX 1-01 probíhala v Plzni v bývalé konírně, kterou si předtím lidé z Metalexu museli sami upravit. Slíbenou práci však odvedli a v květnu následujícího roku předali závodníkům kromě deseti nových formulí i dva původní prototypy. První závod pak formule Škoda absolvovaly 16. května 1971 na mosteckém okruhu. Tak se začala psát historie národní formule Škoda, která skončila až po 46 letech. Zdroj anotace: OKCZ - ANOTACE Z WEBU
    Načítání…

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.