Počet záznamů: 1  

Cine teatro Saura

  1. Zobrazit informace o knize na stránce www.obalkyknih.cz

    kniha


     Slavíková, Hana, 1976- - Autor
    Vydání první - 366 stran : ilustrace (některé barevné), portréty ; 23 cm
    ISBN 978-80-7460-170-5
     Saura, Carlos, 1932-2023
    20.-21. století
     filmoví režiséři  filmová režie  filmová tvorba  filmy  filmové náměty
     monografie
    SignaturaC 397.235
    Umístění 791.071 - Filmoví tvůrci, tvůrkyně, kritici, kritičky. Filmoví režiséři, režisérky
    Cine teatro Saura
    PobočkaKde najdu?InfoSignatura
    Lidická ( volný výběr ) k vypůjčeníC 397.235   

    Údaje o názvuCine teatro Saura : putování filmovým dílem Carlose Saury / Hana Slavíková
    Záhlaví-jméno Slavíková, Hana, 1976- (Autor)
    Údaje o vydáníVydání první
    NakladatelV Brně : JAMU, 2020
    Fyz.popis366 stran : ilustrace (některé barevné), portréty ; 23 cm
    ISBN978-80-7460-170-5
    Číslo nár. bibl.cnb003221438
    Poznámky o skryté bibliografii a rejstřícíchObsahuje bibliografii, bibliografické odkazy a rejstříky
    Jazyková pozn.Český text, anglické a španělské resumé
    Předmět.hesla Saura, Carlos, 1932-2023 * 20.-21. století * filmoví režiséři - Španělsko - 20.-21. století * filmová režie - Španělsko - 20.-21. století * filmová tvorba - Španělsko - 20.-21. století * filmy - Španělsko - 20.-21. století * filmové náměty
    Forma, žánr monografie
    Konspekt791 - Film. Cirkus. Lidová zábava
    MDT 791.633-051 , 791.633 , 791.62-026.15 , 791.2 , 791.22/.23 , (460) , (048.8)
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.čeština
    Ve volném výběru791.071 - Filmoví tvůrci, tvůrkyně, kritici, kritičky. Filmoví režiséři, režisérky
    Druh dok.KNIHY
    Cine teatro Saura
    Název knihy Cine Teatro Saura je variací pojmu cineteatro, vztahujícího se k prostorům, v nichž mohli být diváci dříve vystaveni jak filmovému, tak divadelnímu prožitku. Filmy Carlose Saury jsou takovým prostorem. Putování filmovým dílem opírající se o fenomenologické principy je vedeno snahou zprostředkovat nezvyklé a svým způsobem i riskantní metody narace, jež mohou být cestou k jinému vnímání vnitřního i vnějšího světa a vztahování se k němu. Carlos Saura nalezl mnoho rozmanitých způsobů, jak pracovat s pamětí a časem a jejich subjektivním vnímáním, jak proniknout k metamorfózám minulosti v přítomnosti. Ve svém díle propojil filmové, divadelní a dokumentární polohy s maximální přirozeností a důvěrou v autorskou svobodu, jež není povinována ctít zavedené kategorie. Jeho více než šedesátiletá filmová tvorba je nahlížena v kontextu politických a sociálních proměn a rovněž optikou dalších kreativních vrstev Saurovy košaté osobnosti. Důraz je kladen nejen na důmyslné prolínání různých tvůrčích metod uchopení skutečnosti, ale také na zkušenost s diktaturou, kterou prošla jak španělská, tak i česká společnost, jíž je text určen. Pokud sebereme odvahu k obdobně svobodnému přitakání subjektivitě a přijmeme paměť jako prostor mnoha časů a představ, jímž je třeba procházet, možná se o sobě dozvíme víc než prostřednictvím příběhů posedlých objektivitou a strukturami, v nichž se nelze ztratit. A právě proto v nich lze tak málo podstatného nalézt. Chceme-li pochopit oheň, nestačí analyzovat popel, je třeba znovu zažehnout plamen. Zdroj anotace: OKCZ - ANOTACE Z WEBU
    Načítání…

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.