Počet záznamů: 1
Ve státním zájmu?
Němec, Mirek, 1971- - Autor
479 stran : grafy ; 22 cm
ISBN 978-80-7465-418-3, ISBN 978-80-7561-246-5
1918-1939
školství dějiny školství středoškolské studium vzdělávací politika národnostní politika studium a výuka
monografieSignatura C 396.966 Umístění 37.09 - Organizace výuky a vzdělávání. Školní budovy a zařízení Údaje o názvu Ve státním zájmu? : národnostní problematika ve středním školství meziválečného Československa / Mirek Němec Část názvu Národnostní problematika ve středním školství meziválečného Československa Záhlaví-jméno Němec, Mirek, 1971- (Autor) Nakladatel Červený Kostelec : Pavel Mervart ; Ústí nad Labem : Univerzita J.E. Purkyně, 2020 Fyz.popis 479 stran : grafy ; 22 cm ISBN 978-80-7465-418-3 978-80-7561-246-5 Číslo nár. bibl. cnb003261654 Poznámky o skryté bibliografii a rejstřících Obsahuje bibliografii, bibliografické odkazy a rejstříky Jazyková pozn. České, německé, slovenské, maďarské, polské, ukrajinské a hebrejské resumé Dal.odpovědnost Univerzita J.E. Purkyně v Brně. Filozofická fakulta (Jiná role)
Předmět.hesla 1918-1939 * školství - Československo - 1918-1939 * dějiny školství - Československo - 1918-1939 * středoškolské studium - Československo - 1918-1939 * vzdělávací politika - Československo - 1918-1939 * národnostní politika - Československo - 1918-1939 * studium a výuka - Československo - 1918-1939 Forma, žánr monografie Konspekt 37.09 - Organizace výuky a vzdělávání MDT 37.091.3 , 37.014.5 , 373.5/.6+377.1/.3 , (437) , 37.091(091) , (048.8) Země vyd. Česko Jazyk dok. čeština Ve volném výběru 37.09 - Organizace výuky a vzdělávání. Školní budovy a zařízení Druh dok. KNIHY Jak bylo koncipováno a s jakými problémy se muselo vypořádat střední školství v podmínkách multikulturní první Československé republiky? V odpovědi na centrální otázku studie autor chápe školy nejen jako výchovně-vzdělávací instituce, ale jako komplexní kulturní systém. Do něho se snaží proniknout na základě cílených sond k tématům jazykové výuky a dějepisu. Nejedná se o encyklopedický pohled na školství první republiky, ale o kulturněhistorickou studii vzájemného prolínání a odcizování v klíčové oblasti národnostního střetávání. Inspirován tzv. ‚histoire croisée‘ autor sleduje vztahy mezi státními orgány na straně jedné a představiteli jazykově rozdílných škol na straně druhé. Do popředí zájmu se dostává proces vyjednávání, hledání společných cílů, ale i strategie prosazování vlastních národních požadavků. Autor svou mnohovrstevnou analýzou problematiky školství názorně představuje komplexitu národnostní otázky v ČSR, hledá integrační potenciál státní politiky vůči jednotlivým národnostem a zamýšlí se nad důsledky výchovně-vzdělávacího procesu v jednotlivých národních diskurzech. Čtenáři by studie měla dát i odpověď na otázku: Jaký byl transnacionální potenciál středního školství v ČSR? Zdroj anotace: OKCZ - ANOTACE Z WEBUNačítání…
Počet záznamů: 1