Počet záznamů: 1  

Ve státním zájmu?

  1. Zobrazit informace o knize na stránce www.obalkyknih.cz

    kniha


     Němec, Mirek, 1971- - Autor
    479 stran : grafy ; 22 cm
    ISBN 978-80-7465-418-3, ISBN 978-80-7561-246-5
    1918-1939
     školství  dějiny školství  středoškolské studium  vzdělávací politika  národnostní politika  studium a výuka
     monografie
    SignaturaC 396.966
    Umístění 37.09 - Organizace výuky a vzdělávání. Školní budovy a zařízení
    Ve státním zájmu?
    PobočkaKde najdu?InfoSignatura
    Lidická ( volný výběr ) k vypůjčeníC 396.966   

    Údaje o názvuVe státním zájmu? : národnostní problematika ve středním školství meziválečného Československa / Mirek Němec
    Část názvuNárodnostní problematika ve středním školství meziválečného Československa
    Záhlaví-jméno Němec, Mirek, 1971- (Autor)
    NakladatelČervený Kostelec : Pavel Mervart ; Ústí nad Labem : Univerzita J.E. Purkyně, 2020
    Fyz.popis479 stran : grafy ; 22 cm
    ISBN978-80-7465-418-3
    978-80-7561-246-5
    Číslo nár. bibl.cnb003261654
    Poznámky o skryté bibliografii a rejstřícíchObsahuje bibliografii, bibliografické odkazy a rejstříky
    Jazyková pozn.České, německé, slovenské, maďarské, polské, ukrajinské a hebrejské resumé
    Dal.odpovědnost Univerzita J.E. Purkyně v Brně. Filozofická fakulta (Jiná role)
    Předmět.hesla 1918-1939 * školství - Československo - 1918-1939 * dějiny školství - Československo - 1918-1939 * středoškolské studium - Československo - 1918-1939 * vzdělávací politika - Československo - 1918-1939 * národnostní politika - Československo - 1918-1939 * studium a výuka - Československo - 1918-1939
    Forma, žánr monografie
    Konspekt37.09 - Organizace výuky a vzdělávání
    MDT 37.091.3 , 37.014.5 , 373.5/.6+377.1/.3 , (437) , 37.091(091) , (048.8)
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.čeština
    Ve volném výběru37.09 - Organizace výuky a vzdělávání. Školní budovy a zařízení
    Druh dok.KNIHY
    Ve státním zájmu?
    Jak bylo koncipováno a s jakými problémy se muselo vypořádat střední školství v podmínkách multikulturní první Československé republiky? V odpovědi na centrální otázku studie autor chápe školy nejen jako výchovně-vzdělávací instituce, ale jako komplexní kulturní systém. Do něho se snaží proniknout na základě cílených sond k tématům jazykové výuky a dějepisu. Nejedná se o encyklopedický pohled na školství první republiky, ale o kulturněhistorickou studii vzájemného prolínání a odcizování v klíčové oblasti národnostního střetávání. Inspirován tzv. ‚histoire croisée‘ autor sleduje vztahy mezi státními orgány na straně jedné a představiteli jazykově rozdílných škol na straně druhé. Do popředí zájmu se dostává proces vyjednávání, hledání společných cílů, ale i strategie prosazování vlastních národních požadavků. Autor svou mnohovrstevnou analýzou problematiky školství názorně představuje komplexitu národnostní otázky v ČSR, hledá integrační potenciál státní politiky vůči jednotlivým národnostem a zamýšlí se nad důsledky výchovně-vzdělávacího procesu v jednotlivých národních diskurzech. Čtenáři by studie měla dát i odpověď na otázku: Jaký byl transnacionální potenciál středního školství v ČSR? Zdroj anotace: OKCZ - ANOTACE Z WEBU
    Načítání…

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.