Počet záznamů: 1  

Obzory a ruiny

  1. Zobrazit informace o knize na stránce www.obalkyknih.cz

    kniha


     Hájek, Václav, 1974 srpen 9.- - Autor
    Vydání: 1. - 167 stran : barevné ilustrace ; 19 cm
    ISBN 978-80-7571-036-9
     Friedrich, Caspar David, 1774-1840.  Friedrich, Caspar David, 1774-1840.
    1810 19. století
     německé malířství  krajinomalba  romantismus (umění)  vnímání uměleckého díla  interpretace uměleckého díla
     studie
    SignaturaC 396.008
    Umístění 75 - Malířství
    Obzory a ruiny
    PobočkaKde najdu?InfoSignatura
    Lidická ( volný výběr ) k vypůjčeníC 396.008   

    Údaje o názvuObzory a ruiny : viditelné a neviditelné v romantické krajinomalbě / Václav Hájek
    Záhlaví-jméno Hájek, Václav, 1974 srpen 9.- (Autor)
    Údaje o vydáníVydání: 1.
    NakladatelPraha : Fakulta humanitních studií Univerzity Karlovy, 2020
    Fyz.popis167 stran : barevné ilustrace ; 19 cm
    ISBN978-80-7571-036-9
    Číslo nár. bibl.cnb003216900
    Poznámky o skryté bibliografii a rejstřícíchObsahuje bibliografii a bibliografické odkazy
    Jazyková pozn.Anglické resumé
    Předmět.hesla Friedrich, Caspar David, 1774-1840. * Friedrich, Caspar David, 1774-1840. * 1810 * 19. století * německé malířství - 19. století * krajinomalba - Německo - 19. století * romantismus (umění) - Německo * vnímání uměleckého díla * interpretace uměleckého díla
    Forma, žánr studie
    Konspekt75 - Malířství
    MDT 75(430) , 75.047 , 7.035.3 , 7.072/.073 , 7.073 , (430) , (048.8)
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.čeština
    Ve volném výběru75 - Malířství
    Druh dok.KNIHY
    Obzory a ruiny
    Na Friedrichových obrazech „Mnich na mořském pobřeží“ a „Opatství v dubovém lese“ vidíme dualitu horizontu a fragmentu, vzdáleného a blízkého, nekonečna a časovosti. Ke „vznešenému“ nekonečnu se romantický divák vztahoval s nenaplnitelnou touhou, jejíž relikty představují fragmenty, ruiny, které romantici chápali jako metafory lidského zlomkovitého poznání a vnímání. Na Friedrichově malbě pohlíží „faustovská“ postava mnicha do neprostupné temnoty a mlhy, jež zahalují výhled k horizontu. Friedrich chápe mlhu a temnotu jako otevřený prostor pro divákovu imaginaci a evokování představ „vznešena“. Malby Caspara Davida Friedricha reflektují a spoluvytváří romantický úzus myšlení, v němž se výrazně uplatňují pojmy a představy horizontu, fragmentu, temnoty, hieroglyfu či prázdna. Zdroj anotace: OKCZ - ANOTACE Z WEBU
    Načítání…

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.