Počet záznamů: 1
O významu autority a osobního příkladu učitele v komunistické výchově dětí
Petrov, Nikolaj Arsen'jevič, 1903-1958 - Autor
1. vyd. - Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1953 - 235 s. ; 8°
Pedagogická přítomnost ;
Kůst, Václav, - Překladatel
učitelé autorita
Sovětský svaz
studieSignatura C 16.758 Info *RETROKATALOGIZACE - ZKRÁCENÝ ZÁZNAM* Údaje o názvu O významu autority a osobního příkladu učitele v komunistické výchově dětí / N.A. Petrov ; [z ruského originálu ... přeložil Václav Kůst] Záhlaví-jméno Petrov, Nikolaj Arsen'jevič, 1903-1958 (Autor) Údaje o vydání 1. vyd. Vyd.údaje Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1953 (Praž. tisk. 03) Fyz.popis 235 s. ; 8° Číslo nár. bibl. cnb000509027 Edice Pedagogická přítomnost (Státní pedagogické nakladatelství) ; 20 Poznámky 15400 výt. Poznámky o skryté bibliografii a rejstřících Obsahuje bibliografii Originál O značenii avtoriteta i ličnogo primera učitelja Dal.odpovědnost Kůst, Václav, 1885-1971 (Překladatel)
Předmět.hesla učitelé * autorita - pedagogické aspekty * Sovětský svaz Forma, žánr studie Konspekt 37 - Výchova a vzdělávání MDT 37.011.3-051 , 316.462 , (47+57) , (048.8) Země vyd. Česko Jazyk dok. čeština Druh dok. KNIHY "Autor si klade za úkol ukázat především mladému učiteli začátečníku, jak vážným prostředkem komunistické výchovy dětí je autorita a osobní příklad pedagoga-bolševika ... ." Ukazuje, jak velikou pozornost věnovali Lenin a Stalin úloze lidového učitele ve výchově dorůstajících generací, osvětluje otázku významu autority a osobního příkladu učitele v pojetí předních ruských pedagogů předrevolučních i sovětských, zdůrazňuje, že jedině v zemi socialismu jsou odstraňovány protiklady mezi tvůrčími snahami lidového učitele a požadavky, které na něj klade socialistická společnost, a upozorňuje, jak ostrý rozpor je mezi hmotnou a právní situací lidového učitele v kapitalistických zemích a úvahami buržoazních teoretiků. Dále zkoumá, za jakých podmínek přináší osobní příklad učitele největší kladný účinek, a stanoví základní předpoklady k získání autority, úcty a lásky žáků. V závěrečné kapitole se zabývá otázkou součinnosti školy a rodičů a jejich vzájemnými povinnostmi pro dosažení jednoty ve výchově dětí. Zdroj anotace: Národní knihovna ČRNačítání…
Počet záznamů: 1