Počet záznamů: 1  

O významu autority a osobního příkladu učitele v komunistické výchově dětí


  1.  Petrov, Nikolaj Arsen'jevič, 1903-1958 - Autor
    1. vyd. - Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1953 - 235 s. ; 8°
    Pedagogická přítomnost ;
      Kůst, Václav, - Překladatel
     učitelé  autorita
     Sovětský svaz
     studie
    SignaturaC 16.758
    O významu autority a osobního příkladu učitele v komunistické výchově dětí
    PobočkaKde najdu?InfoSignatura
    Lidická ( sklad )k vypůjčeníC 16.758   

    Info*RETROKATALOGIZACE - ZKRÁCENÝ ZÁZNAM*
    Údaje o názvuO významu autority a osobního příkladu učitele v komunistické výchově dětí / N.A. Petrov ; [z ruského originálu ... přeložil Václav Kůst]
    Záhlaví-jméno Petrov, Nikolaj Arsen'jevič, 1903-1958 (Autor)
    Údaje o vydání1. vyd.
    Vyd.údajePraha : Státní pedagogické nakladatelství, 1953 (Praž. tisk. 03)
    Fyz.popis235 s. ; 8°
    Číslo nár. bibl.cnb000509027
    Edice Pedagogická přítomnost (Státní pedagogické nakladatelství) ; 20
    Poznámky15400 výt.
    Poznámky o skryté bibliografii a rejstřícíchObsahuje bibliografii
    OriginálO značenii avtoriteta i ličnogo primera učitelja
    Dal.odpovědnost Kůst, Václav, 1885-1971 (Překladatel)
    Předmět.hesla učitelé * autorita - pedagogické aspekty * Sovětský svaz
    Forma, žánr studie
    Konspekt37 - Výchova a vzdělávání
    MDT 37.011.3-051 , 316.462 , (47+57) , (048.8)
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.čeština
    Druh dok.KNIHY
    O významu autority a osobního příkladu učitele v komunistické výchově dětí
    "Autor si klade za úkol ukázat především mladému učiteli začátečníku, jak vážným prostředkem komunistické výchovy dětí je autorita a osobní příklad pedagoga-bolševika ... ." Ukazuje, jak velikou pozornost věnovali Lenin a Stalin úloze lidového učitele ve výchově dorůstajících generací, osvětluje otázku významu autority a osobního příkladu učitele v pojetí předních ruských pedagogů předrevolučních i sovětských, zdůrazňuje, že jedině v zemi socialismu jsou odstraňovány protiklady mezi tvůrčími snahami lidového učitele a požadavky, které na něj klade socialistická společnost, a upozorňuje, jak ostrý rozpor je mezi hmotnou a právní situací lidového učitele v kapitalistických zemích a úvahami buržoazních teoretiků. Dále zkoumá, za jakých podmínek přináší osobní příklad učitele největší kladný účinek, a stanoví základní předpoklady k získání autority, úcty a lásky žáků. V závěrečné kapitole se zabývá otázkou součinnosti školy a rodičů a jejich vzájemnými povinnostmi pro dosažení jednoty ve výchově dětí. Zdroj anotace: Národní knihovna ČR
    Načítání…

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.