Počet záznamů: 1  

Problémy současného vzdělávání

  1. Zobrazit informace o knize na stránce www.obalkyknih.cz

    kniha


     Löwenhöfferová, Radka - Autor
    Vydání: první české - 175 stran ; 23 cm
    ISBN 978-80-88227-04-5
      Mužík, Jaroslav, - Autor
     školství  výchova a vzdělávání  informační a komunikační technologie ve vzdělávání  vzdělávání dospělých  profesní kompetence  lidský kapitál
     monografie
    SignaturaC 395.054
    Umístění 37.01/.09 - Teorie výchovy a vzdělávání
    Problémy současného vzdělávání
    PobočkaKde najdu?InfoSignatura
    Lidická ( volný výběr ) k vypůjčeníC 395.054   

    Údaje o názvuProblémy současného vzdělávání / Radka Löwenhöfferová, Jaroslav Mužík
    Záhlaví-jméno Löwenhöfferová, Radka (Autor)
    Údaje o vydáníVydání: první české
    NakladatelPraha : MJF, 2018
    Fyz.popis175 stran ; 23 cm
    ISBN978-80-88227-04-5
    Číslo nár. bibl.cnb003049802
    Poznámky o skryté bibliografii a rejstřícíchObsahuje bibliografii a rejstřík
    Jazyková pozn.České a anglické resumé
    Dal.odpovědnost Mužík, Jaroslav, 1950- (Autor)
    Dal.odpovědnost Národní panel vzdělávání (sdružení) (Nakladatel, vydavatel)
    Předmět.hesla školství - Česko * výchova a vzdělávání - Česko * informační a komunikační technologie ve vzdělávání - Česko * vzdělávání dospělých - Česko * profesní kompetence * lidský kapitál
    Forma, žánr monografie
    Konspekt37.014 - Vzdělávací a výchovná politika
    MDT 37.09 , 37.0 , 37.0:004 , 374.7 , 331.546 , 331.108.23 , (437.3) , (048.8)
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.čeština
    Ve volném výběru37.01/.09 - Teorie výchovy a vzdělávání
    Druh dok.KNIHY
    Problémy současného vzdělávání
    "Vzdělávání je chápáno jako důležitý prostředek k řešení hospodářských i společenských problémů. Práce se snaží reflektovat vybrané aktuální problémy v celé šíři celoživotního vzdělávání a učení. Zásadní problém v předškolním stupni výchovně-vzdělávacího systému je ten, že děti v mateřských školách často předbíhají v rozvoji intelektuálních dovedností přirozený rozvoj dovedností fyziomotorických. Například mluví anglicky, umí pracovat s tablety, ale mají obtíže se správně obléci, zavázat tkaničky u bot, případně udělat kotoul. V základním školství existují ničím nezdůvodněné rozdíly v kvalitě výuky v jednotlivých vzdělávacích zařízeních. Výsledky vzdělávání jsou výrazně ovlivňovány rodinným a ekonomickým zázemím žáků, což ohrožuje kohezi společnosti. V sekundárním školství dominují různé typy gymnázií na úkor kvalitního středního odborného vzdělání. Stát do současně doby nebyl schopen uspokojivě řešit otázku povinných maturitních zkoušek. Vysoké školy prodělaly v nedávné minulosti velmi extenzivní rozvoj, razantně stoupl počet studentů, často na úkor výuky. Obory vysokoškolského vzdělávání ne zcela odpovídají potřebám hospodářství, výrazně chybí technické profese tolik důležité pro inovace a rozvoj. Oblast dalšího, zvláště profesně orientovaného vzdělávání se zdá přeregulovaná různými zákonnými i podzákonnými normami. Tuto sféru vzdělávání dospělých také ovlivňují dotace z evropských strukturálních fondů, které často narušují konkurenční prostředí, jehož základy byly položeny v 90. letech. Určitý pozitivní posun lze konstatovat v oblasti občanského vzdělávání a vzdělávání seniorů, kde kromě státu a samosprávy působí i neziskové organizace a spolky. Výčet zkoumaných problémů není samozřejmě úplný, jde v zásadě o úhel pohledu autorky této publikace." Jaroslav Mužík, spoluautor Zdroj anotace: OKCZ - ANOTACE Z WEBU
    Načítání…

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.