Počet záznamů: 1  

Kyberfotografie

  1. Zobrazit informace o knize na stránce www.obalkyknih.cz

    kniha


     Fišerová, Michaela, 1980- - Autor
    Vydání první - 120 stran ; 19 cm
    ISBN 978-80-7476-171-3, ISBN 978-80-7638-002-8
      Charvát, Martin, - Autor
     digitální fotografie
     studie
    SignaturaC 393.739
    Umístění 77 - Fotografie. Digitální fotografie
    PobočkaKde najdu?InfoSignatura
    Lidická ( volný výběr ) k vypůjčeníC 393.739   

    Údaje o názvuKyberfotografie : neprůzračné médium a technologický realismus / Michaela Fišerová, Martin Charvát
    Část názvuNeprůzračné médium a technologický realismus
    Záhlaví-jméno Fišerová, Michaela, 1980- (Autor)
    Údaje o vydáníVydání první
    NakladatelPraha : Togga : Metropolitan University Prague Press, 2019
    Fyz.popis120 stran ; 19 cm
    ISBN978-80-7476-171-3
    978-80-7638-002-8
    Číslo nár. bibl.cnb003178348
    PoznámkyVydalo vydavatelství Togga, spol. s.r.o. ve spolupráci s Metropolitní univerzitou Praha
    Poznámky o skryté bibliografii a rejstřícíchObsahuje bibliografii, bibliografické odkazy a rejstřík
    Jazyková pozn.Anglické resumé
    Dal.odpovědnost Charvát, Martin, 1989- (Autor)
    Předmět.hesla digitální fotografie - teorie
    Forma, žánr studie
    Konspekt77 - Fotografie. Fotografické postupy
    MDT 77.089:004.932 , (048.8)
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.čeština
    Ve volném výběru77 - Fotografie. Digitální fotografie
    Druh dok.KNIHY
    Kolektivní monografie Michaely Fišerové a Martina Charváta zaměřuje pozornost na problematiku „kyberfotografie“ z hlediska proponovaného současnou mediální filosofií, Foucaultovou genealogií a Derridovou dekonstrukcí. Autoři analyzují změnu dispozitivu, k níž došlo v kontextu nastupujících digitálních technologií v 21. století. Společným bodem jejich dvou kapitol je srovnání a odlišení analogové fotografie, digitální fotografie a kyberfotografie. Autoři zavádějí pojem „kyberfotografie“, jímž rozumí digitální fotografii, která je automaticky pořízena a retušována softwerem „chytrého telefonu“: hybridního zařízení kombinujícího funkce digitální kamery a mobilního telefonu s přístupem na internet. První kapitola pojednává o debatě týkající se vztahu mezi fotografií a „realitou“. Jak ukazuje Martin Charvát, v teoretické diskuzi o analogové i digitální fotografii se konstantně objevuje fantazma o existenci nezávislé „objektivní reality“, kterou může fotoaparát zachytit a reprezentovat. V „éře“ kyberfotografie je něco takového nemožné: kyberfotografie zavádí radikální změnu do vztahu mezi médiem a realitou, jako i mezi člověkem a technologickým zařízením. Člověk se stává pouhým operatérem svého zařízení, jak by řekl Vilém Flusser. Druhá kapitola zaměřuje pozornost na tradiční sociální praxi retuše fotografie, jejíž posláním bylo „opakovaně se dotknout“, tudíž modifikovat původně „autentický“, „nedotčený“ otisk světla. Na základě inspirace Derridovou filosofií Michaela Fišerová uvádí svou úvahu dekonstrukcí metafyzického očekávání „autentičnosti“ od analogové i digitální fotografické technologie. Dále, aby vysvětlila nové diskurzivní přijetí retušérské praxe, Fišerová chápe kyberfotografii jako nový typ dispozitivu ve Foucaultově smyslu technologie moci, která umožňuje použití před­programovaných nastavení možností modifikace otisku světla, které jsou již přítomny v softwaru fotoaparátu. Autorka dospívá k závěru, že digitální dispozitiv kyberfotografie zavádí historicky nový „technologický realismus“ umožňující normativně retušovat otisk světla a diskurzivně rezignovat na metafyzické očekávání jeho autentičnosti. Zdroj anotace: Web obalkyknih.cz
    Načítání…

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.