Počet záznamů: 1  

Poruchy matematických schopností žáků s dyskalkulií a jejich vliv na řešení učebních úloh ve fyzice a v matematice

  1. Zobrazit informace o knize na stránce www.obalkyknih.cz

    kniha


     Pavlíčková, Lenka - Autor
    1. vydání - 189 stran : ilustrace ; 23 cm
    ISBN 978-80-210-9090-3
    Matematika a didaktika matematiky ;
     matematické schopnosti  dyskalkulie  didaktické testy  děti školního věku  pedagogický výzkum  základní školy
     případové studie  monografie
    SignaturaC 385.625
    Umístění 376 - Speciální pedagogika
    PobočkaKde najdu?InfoSignatura
    Lidická ( volný výběr ) vypůjčeno (do 03.05.2024)C 385.625   

    Údaje o názvuPoruchy matematických schopností žáků s dyskalkulií a jejich vliv na řešení učebních úloh ve fyzice a v matematice : shrnutí výsledků výzkumného šetření / Lenka Pavlíčková
    Záhlaví-jméno Pavlíčková, Lenka (Autor)
    Údaje o vydání1. vydání
    NakladatelBrno : Masarykova univerzita, 2018
    Fyz.popis189 stran : ilustrace ; 23 cm
    ISBN978-80-210-9090-3
    Číslo nár. bibl.cnb003048162
    Edice Matematika a didaktika matematiky ; 3
    Poznámky200 výtisků
    Poznámky o skryté bibliografii a rejstřícíchObsahuje bibliografii a bibliografické odkazy
    Jazyková pozn.Anglické resumé
    Předmět.hesla matematické schopnosti * dyskalkulie * didaktické testy * děti školního věku * pedagogický výzkum - Česko * základní školy - Česko
    Forma, žánr případové studie * monografie
    Konspekt373.2/.3 - Předškolní a primární výchova a vzdělávání
    MDT 159.928.22:51 , 616.89-008.43:51 , 37.091.26/.27 , 316.346.32-053.5 , 37.012 , 373.3 , (437.3) , (078.7) , (048.8)
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.čeština
    Ve volném výběru376 - Speciální pedagogika
    Druh dok.KNIHY
    Poruchy matematických schopností žáků s dyskalkulií a jejich vliv na řešení učebních úloh ve fyzice a v matematice
    Poruchy matematických schopností žáků s dyskalkulií a jejich vliv na řešení učebních úloh ve fyzice a v matematice
    Publikace prezentuje výsledky výzkumu poruch matematických schopností žáků na základní škole, teoretické vymezení problematiky, diagnostiku, reedukaci a závěry vyplývající z trojice výzkumných úloh.Dyskalkulie stojí stranou hlavního zájmu pedagogů i rodičů, a to především na úkor dyslexie a dysgrafie, přestože negativně ovlivňuje nejen matematické schopnosti, ale zásadně ztěžuje také zvládnutí dalších přírodních věd, především fyziky a chemie. Autorka se výzkumem dyskalkulie zabývá již řadu let a v následující publikaci předkládá výsledky své úspěšně obhájené dizertační práce. V prvé řadě se vypořádává s terminologií a definuje teoretická východiska svého šetření, zároveň upozorňuje na potřebu důsledné diagnostiky a její úskalí. Ve druhé části již představuje trojici výzkumů, které prováděla mezi žáky základních škol. V první se věnuje žákům, kteří trpí touto poruchou. Ve druhé studii ukazuje, jaký vliv má dyskalkulie na řešení úloh v matematice a ve třetí výsledky porovnává s průzkumem vlivu na školní úlohy ve fyzice. Zdroj anotace: Městská knihovna v Praze
    Načítání…

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.