Počet záznamů: 1
Poruchy matematických schopností žáků s dyskalkulií a jejich vliv na řešení učebních úloh ve fyzice a v matematice
Pavlíčková, Lenka - Autor
1. vydání - 189 stran : ilustrace ; 23 cm
ISBN 978-80-210-9090-3
Matematika a didaktika matematiky ;
matematické schopnosti dyskalkulie didaktické testy děti školního věku pedagogický výzkum základní školy
případové studie monografieSignatura C 385.625 Umístění 376 - Speciální pedagogika Údaje o názvu Poruchy matematických schopností žáků s dyskalkulií a jejich vliv na řešení učebních úloh ve fyzice a v matematice : shrnutí výsledků výzkumného šetření / Lenka Pavlíčková Záhlaví-jméno Pavlíčková, Lenka (Autor) Údaje o vydání 1. vydání Nakladatel Brno : Masarykova univerzita, 2018 Fyz.popis 189 stran : ilustrace ; 23 cm ISBN 978-80-210-9090-3 Číslo nár. bibl. cnb003048162 Edice Matematika a didaktika matematiky ; 3 Poznámky 200 výtisků Poznámky o skryté bibliografii a rejstřících Obsahuje bibliografii a bibliografické odkazy Jazyková pozn. Anglické resumé Předmět.hesla matematické schopnosti * dyskalkulie * didaktické testy * děti školního věku * pedagogický výzkum - Česko * základní školy - Česko Forma, žánr případové studie * monografie Konspekt 373.2/.3 - Předškolní a primární výchova a vzdělávání MDT 159.928.22:51 , 616.89-008.43:51 , 37.091.26/.27 , 316.346.32-053.5 , 37.012 , 373.3 , (437.3) , (078.7) , (048.8) Země vyd. Česko Jazyk dok. čeština Ve volném výběru 376 - Speciální pedagogika Druh dok. KNIHY Publikace prezentuje výsledky výzkumu poruch matematických schopností žáků na základní škole, teoretické vymezení problematiky, diagnostiku, reedukaci a závěry vyplývající z trojice výzkumných úloh.Dyskalkulie stojí stranou hlavního zájmu pedagogů i rodičů, a to především na úkor dyslexie a dysgrafie, přestože negativně ovlivňuje nejen matematické schopnosti, ale zásadně ztěžuje také zvládnutí dalších přírodních věd, především fyziky a chemie. Autorka se výzkumem dyskalkulie zabývá již řadu let a v následující publikaci předkládá výsledky své úspěšně obhájené dizertační práce. V prvé řadě se vypořádává s terminologií a definuje teoretická východiska svého šetření, zároveň upozorňuje na potřebu důsledné diagnostiky a její úskalí. Ve druhé části již představuje trojici výzkumů, které prováděla mezi žáky základních škol. V první se věnuje žákům, kteří trpí touto poruchou. Ve druhé studii ukazuje, jaký vliv má dyskalkulie na řešení úloh v matematice a ve třetí výsledky porovnává s průzkumem vlivu na školní úlohy ve fyzice. Zdroj anotace: Městská knihovna v PrazeNačítání…
Počet záznamů: 1