Počet záznamů: 1
Trauma, tíseň, extáze, prázdnota
Kesner, Ladislav, 1961- - Autor
39 stran : ilustrace (převážně barevné) ; 26 cm
ISBN 978-80-88027-24-9
Warburg, Aby Moritz, 1866-1929
1900-2018 20.-21. století 19.-20. století
české výtvarné umění moderní umění figurální umění emoce patos umělecké náměty estetika
katalogy výstavSignatura B 57.646 Umístění 72/76 - Výtvarné umění obecně Údaje o názvu Trauma, tíseň, extáze, prázdnota : formule patosu 1900-2018 / Ladislav Kesner Část názvu Formule patosu 1900-2018 Záhlaví-jméno Kesner, Ladislav, 1961- (Autor) Nakladatel V Plzni : Západočeská galerie v Plzni, 2018 Fyz.popis 39 stran : ilustrace (převážně barevné) ; 26 cm ISBN 978-80-88027-24-9 Poznámky "Výstava: Západočeská galerie v Plzni, výstavní síň Masné krámy 16.2.-27.5.2018"--Tiráž. 250 výtisků Dal.odpovědnost Výstavní síň Masné krámy (Plzeň, Česko) (Organizátor akce)
Předmět.hesla Warburg, Aby Moritz, 1866-1929 * 1900-2018 * 20.-21. století * 19.-20. století * české výtvarné umění - 20.-21. století * moderní umění - Česko * figurální umění - Česko - 20.-21. století * emoce * patos * umělecké náměty * estetika - Německo - 19.-20. století Forma, žánr katalogy výstav Konspekt 72/76 - Výtvarné umění MDT 72/76(437.3) , 7.036/.038 , 72/76.041 , 159.942 , 7.04 , 7.01:111.852 , (437.3) , (430) , (083.824) Země vyd. Česko Jazyk dok. čeština Ve volném výběru 72/76 - Výtvarné umění obecně Druh dok. KNIHY Bohatě ilustrovaná publikace věnovaná proměnám „formulí patosu“, tj. emocionální řeči lidského těla, jak ji zachycuje výtvarné umění a vizuální kultura v posledních zhruba sto dvaceti letech.Autor originálně rozpracovává psychologickou teorii umění a model umělecké historie významného německého historika umění a kultury Abyho Warburga (1866-1929) a rozšiřuje ji do současnosti. Warburgův pojem „formule patosu“ (Pathosformeln) se v jeho práci stává průsečíkem, v němž ožívají a vzájemně se protínají velká témata humanitních a sociálních disciplín, ale také věd zabývajících se lidskou myslí: otázky mechanismů, skrze něž obrazy působí na své diváky, vzájemného ovlivňování biologických a kulturních aspektů tělesného výrazu a prožívání emocí, vztahu mentálních a materiálních reprezentací či racionality a afektu. Zdroj anotace: Městská knihovna v PrazeNačítání…
Počet záznamů: 1