Počet záznamů: 1
Kvapil, Miloš, 1937- - Autor
Druhé doplněné vydání - 239 stran : ilustrace (převážně barevné), portréty, faksimile ; 24 cm
ISBN 978-80-7573-039-8
Kvapil, Miloš, 1937-
Československé aerolinie České aerolinie
20.-21. století
dopravní piloti letecké společnosti letecká doprava
autobiografické vzpomínky literatura faktuSignatura C 382.878 Umístění 656.7 - Letecká doprava Údaje o názvu Dálkovky : zlatá éra ČSA / Miloš Kvapil Část názvu Zlatá éra ČSA Záhlaví-jméno Kvapil, Miloš, 1937- (Autor) Údaje o vydání Druhé doplněné vydání Nakladatel Cheb : Svět křídel, 2018 Fyz.popis 239 stran : ilustrace (převážně barevné), portréty, faksimile ; 24 cm ISBN 978-80-7573-039-8 Číslo nár. bibl. cnb003024104 Poznámky V tiráži chybně: vydání první. Na hřbetu označení: 257. 1000 výtisků Předmět.hesla Kvapil, Miloš, 1937- * Československé aerolinie * České aerolinie * 20.-21. století * dopravní piloti - Česko - 20.-21. století * letecké společnosti - Česko - 20.-21. století * letecká doprava - Česko - 20.-21. století Forma, žánr autobiografické vzpomínky * literatura faktu Konspekt 656.6/.7 - Vodní a letecká doprava 929 - Biografie MDT 656.7-051 , 929 , 656.7:334.72 , 656.7 , (437.3) , (0:82-94) , (0:82-96) Země vyd. Česko Jazyk dok. čeština Ve volném výběru 656.7 - Letecká doprava Druh dok. KNIHY Již po mnoho let jsou vydávány statistiky o leteckém provozu nad Severním Atlantikem. Obsahují stížnosti provozovatelů na přesycení provozu a uvádějí také seznam společností, které jsou podílníkem uvedeného nahuštění v severoatlantickém prostoru. Od 3. února 1962 až do 23. října 2009 v tomto seznamu byly pravidelně i ČSA. Jedním ze zakladatelů dálkových linek Československých aerolinií byl elegantní, velmi inteligentní a sečtělý muž s vybraným vystupováním, obdivovaný ženami a oblíbený v komunitě posádek, výborný profesionál, navigátor Miroslav Kubrycht (nar. 2.12.1932). Byli jsme přátelé. Mirek miloval dálkovky a měl štěstí, že po skončení funkce navigátora na IL62 se mohl podílet na výcviku posádek A310 nad Atlantikem. Krátce před jeho definitivním odchodem do aviatického nebe jsme byli často spolu. Mirek mi poskytl spoustu informací o historii dálkového létání Československých aerolinií s přáním, abych si to nenechal pro sebe. Přijměte prosím pozvání na procházku zajímavou disciplínou, která zcela jistě řadila našeho vlajkového dopravce mezi přední letecké společnosti světa. Děj se z velké části odehrává v komplikované době komunistické totality. Mohli jsme létat do zahraničí, ale na druhou stranu se setkávali s mnoha nespravedlivými - a z dnešního pohledu už vůbec nepřijatelnými metodami StB a komunistických stranických orgánů. Je v lidské povaze zapomínat na nepříjemnosti a naopak vzpomenout na příjemné, romantické, veselé a pozitivní příhody - a právě o to jsme se s Mirkem chtěli pokusit. Počátek vyprávění zachycuje především Mirkovy zkušenosti, avšak pohříchu jsou málo fotograficky dokumentovány. Létání na dvaašedesátkách už je společné, protože i já jsem na nich prožil krásných třináct roků, počínaje devětasedmdesátým. S následným obdobím Airbusu mi pomohl Ing. Ota Kolín, protože na nim létal od počátku v roce 1991 až do roku 2008. Díky několika přátelum a kamarádům jsou zážitky oživeny fotografiemi, připomínajícími mnoho bezvadných lidí. Rozhodně je dobré už v úvodu podotknout, že podstatná většina pracovníků ČSA byla hrdá na příslušnost ke svému zaměstnavateli a velmi úspěšně jej reprezentovala v Československu i na zahraničních destinacích. Byli jsme hrdí na to, že létáme pod značkou OK a s československou vlajkou na kýlových plochách našich letadel. Zdroj anotace: Web obalkyknih.czNačítání…
Počet záznamů: 1