Počet záznamů: 1
Vyučování cizím jazykům s hlediska učení I.P. Pavlova
Dunovská, Jiřina W., 1908-1959 - Autor
1. vyd. - Praha : SPN, 1956 - 132, [2] s. : il. ; 8°
Metodické příručky
jazyky filologie vyučovací metody
příručkySignatura C 25.129 Umístění Info *RETROKATALOGIZACE - ZKRÁCENÝ ZÁZNAM* Údaje o názvu Vyučování cizím jazykům s hlediska učení I.P. Pavlova / Jiřina W. Dunovská Záhlaví-jméno Dunovská, Jiřina W., 1908-1959 (Autor) Údaje o vydání 1. vyd. Vyd.údaje Praha : SPN, 1956 (Vimperk : JČT 13) Fyz.popis 132, [2] s. : il. ; 8° Číslo nár. bibl. cnb000723423 Edice Metodické příručky (Státní pedagogické nakladatelství) Poznámky 2550 výt. Poznámky o skryté bibliografii a rejstřících Obsahuje bibliografii Předmět.hesla jazyky * filologie * vyučovací metody Forma, žánr příručky Konspekt 81 - Lingvistika. Jazyky MDT 80 , 37.091.3 , 811.1/.9 , (035) Země vyd. Česko Jazyk dok. čeština Druh dok. KNIHY Práce, kterou sama autorka označuje za pokus o aplikaci Pavlovova učení na metodiku vyučování cizím jazykům, chce ukázat, jak učení I.P. Pavlova o vyšší nervové činnosti přispívá k obecné metodice vyučování cizím jazykům tím, že osvětluje pochody, jež tvoří cizojazyčnou činnost. Pavlovovská psychologie pomáhá učiteli jazyků poznat, co se děje v mozkové kůře žáka, mnohem pronikavěji, než to činila idealistická psychologie. Osvětluje pak správnost a vhodnost jednotlivých metod jazykového vyučování. S hlediska materialistické psychologie a dospívá k závěru, že osvojení si cizího jazyka je složitá, ale ve své podstatě podmíněně reflexní činnost, a že jako každý podmíněný reflex musí být upevněna důsledným a dostatečně dlouhým opakováním, vysvětluje, jak je možno využít pavlovovských zkušeností ve filologii, na jaké zábrany žáků je nutno dát pozor a jak je možno přispět k živému a zajímavému vyučování. Zdroj anotace: Národní knihovna ČRNačítání…
Počet záznamů: 1