Počet záznamů: 1  

Vyučování cizím jazykům s hlediska učení I.P. Pavlova

  1. Zobrazit informace o knize na stránce www.obalkyknih.cz

    kniha


     Dunovská, Jiřina W., 1908-1959 - Autor
    1. vyd. - Praha : SPN, 1956 - 132, [2] s. : il. ; 8°
    Metodické příručky
     jazyky  filologie  vyučovací metody
     příručky
    SignaturaC 25.129
    Umístění
    Vyučování cizím jazykům s hlediska učení I.P. Pavlova
    PobočkaKde najdu?InfoSignatura
    Lidická ( sklad )k vypůjčeníC 25.129   

    Info*RETROKATALOGIZACE - ZKRÁCENÝ ZÁZNAM*
    Údaje o názvuVyučování cizím jazykům s hlediska učení I.P. Pavlova / Jiřina W. Dunovská
    Záhlaví-jméno Dunovská, Jiřina W., 1908-1959 (Autor)
    Údaje o vydání1. vyd.
    Vyd.údajePraha : SPN, 1956 (Vimperk : JČT 13)
    Fyz.popis132, [2] s. : il. ; 8°
    Číslo nár. bibl.cnb000723423
    Edice Metodické příručky (Státní pedagogické nakladatelství)
    Poznámky2550 výt.
    Poznámky o skryté bibliografii a rejstřícíchObsahuje bibliografii
    Předmět.hesla jazyky * filologie * vyučovací metody
    Forma, žánr příručky
    Konspekt81 - Lingvistika. Jazyky
    MDT 80 , 37.091.3 , 811.1/.9 , (035)
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.čeština
    Druh dok.KNIHY
    Vyučování cizím jazykům s hlediska učení I.P. Pavlova
    Práce, kterou sama autorka označuje za pokus o aplikaci Pavlovova učení na metodiku vyučování cizím jazykům, chce ukázat, jak učení I.P. Pavlova o vyšší nervové činnosti přispívá k obecné metodice vyučování cizím jazykům tím, že osvětluje pochody, jež tvoří cizojazyčnou činnost. Pavlovovská psychologie pomáhá učiteli jazyků poznat, co se děje v mozkové kůře žáka, mnohem pronikavěji, než to činila idealistická psychologie. Osvětluje pak správnost a vhodnost jednotlivých metod jazykového vyučování. S hlediska materialistické psychologie a dospívá k závěru, že osvojení si cizího jazyka je složitá, ale ve své podstatě podmíněně reflexní činnost, a že jako každý podmíněný reflex musí být upevněna důsledným a dostatečně dlouhým opakováním, vysvětluje, jak je možno využít pavlovovských zkušeností ve filologii, na jaké zábrany žáků je nutno dát pozor a jak je možno přispět k živému a zajímavému vyučování. Zdroj anotace: Národní knihovna ČR
    Načítání…

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.