Počet záznamů: 1  

O čem se nedá mluvit, o tom se musí zpívat


  1.  Kolman, Vojtěch, 1975- - Autor
    Vydání první - 296 stran : ilustrace, noty ; 22 cm
    ISBN 978-80-7007-498-5
     filozofie hudby  opera  reflexe (filozofie)
     monografie
    SignaturaC 385.216
    Umístění 78 - Hudba
    O čem se nedá mluvit, o tom se musí zpívat
    PobočkaKde najdu?InfoSignatura
    Lidická ( volný výběr ) k vypůjčeníC 385.216   

    Údaje o názvuO čem se nedá mluvit, o tom se musí zpívat : od formy zobrazení k formám života / Vojtěch Kolman
    Část názvuOd formy zobrazení k formám života
    Záhlaví-jméno Kolman, Vojtěch, 1975- (Autor)
    Údaje o vydáníVydání první
    NakladatelPraha : Filosofia, 2017
    Fyz.popis296 stran : ilustrace, noty ; 22 cm
    ISBN978-80-7007-498-5
    Číslo nár. bibl.cnb002955659
    Poznámky o skryté bibliografii a rejstřícíchObsahuje bibliografii, bibliografické odkazy a rejstřík
    Jazyková pozn.Anglické resumé
    Dal.odpovědnost Filosofický ústav (Akademie věd ČR) (Nakladatel, vydavatel)
    Předmět.hesla filozofie hudby * opera - filozofické pojetí * reflexe (filozofie)
    Forma, žánr monografie
    Konspekt78 - Hudba
    MDT 78.01 , 782 , 101 , 101.8 , (048.8)
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.čeština
    URL http://web.flu.cas.cz/scan/323588584.pdf
    Ve volném výběru78 - Hudba
    Druh dok.KNIHY
    O čem se nedá mluvit, o tom se musí zpívat
    Kniha spojuje oblasti matematiky, logiky, filozofie a hudby. Autor rozpracovává koncept reflexivně chápané filozofie, v němž hudba, sama produkt kognitivní i emocionální zkušenosti, k disciplínám čistého rozumu dodává i zásadní složku estetickou.Známý výrok z Wittgensteinova traktátu o nevyslovitelnosti filozofie autor v názvu knihy pozměnil a tam, kde se původně nabízelo jako adekvátní nástroj "mlčení o něčem", naopak vybízí ke "zpívání". Kolman zde totiž do svého konceptu reflexivní filozofie zapojil mj. přímou hudební zkušenost, emoce i reflexivitu samotných hudebních děl, zejm. opery a hudebního dramatu. Použil a rozpracoval zde i některé své předchozí studie, v předkládaném textu ovšem představují zejm. nutné předstupně k vyslovení řady nových myšlenek. Dílo je svým pojetím přínosem především pro současný filozofický diskurs, od disciplín čistého rozumu a otázek metodologických přechází ve 2. části knihy k hudbě jako ke specifické zkušenosti umělecké i jako zkušenosti obecně, zejm. v poslední kapitole jsou pak reflektovány i konkrétní operní díla G. Verdiho a R. Wagnera. S řadou podčarových poznámek, obr. a notových příkladů v Zdroj anotace: Městská knihovna v Praze
    Načítání…

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.